Georganiseerde privé rondreis Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Georganiseerde privé rondreis Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Georganiseerde privé rondreis Kenia

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

30 Mei 2011 | Kenia, Nairobi

Hallo Allemaal,

Sinds het vliegveld van Addis Abeba zijn we een ruime week verder, en wat voor week! Het is weer heerlijk om weer in Kenia te zijn. Om vrienden te zien/ spreken. Om nieuwe parken te zien. Om in luxe lodges te slapen. Om met pap op vakantie te zijn. Om niet alleen maar te werken, maar ook daadwerkelijk na een aantal dagen in een relax modus te zijn aanbelandt.
Het is laagseizoen want het is regentijd. Gelukkig hebben we nog geen regen gehad (afkloppen!!). De eerste dagen was het ’s ochtends bewolkt en fris, maar ’s middags klaarde het op en kwam de zon door. De tweede helft van de week was het vooral warm, zon en wolken afgewisseld. Nu hopen dat het aan het strand droog is, want daar regent het wel veel is ons verteld.

Een uitspraak die ik jullie niet mag onthouden…
You should eat more. No it’s oke, i’m fine. No you should eat more you are on holiday. Ah, but i’m already fat, I don’t wanna become like an Elephant.. Lots of laughing. No no it is good, people should see when you come back you have been on holiday. Aha, but people alreade know I’m on holiday because there is internet so I post messages on Facebook. No no you should eat some more :).

3 x Bubbels in de Bush, dat noem ik nog eens verwend worden!
- In Amboseli zat er een sundowner inbegrepen in ons programma. Leuk, ik hou wel van een drankje en ik ben dol op zonsondergangen. Maar dit hadden we ons niet kunnen indenken.
We kwamen aan op een open plek, Kilimanjaro aan 1 kant en de zonsondergang aan de andere kant. Een tafeltje voor 2 en een mooie acaciaboom. Een Maasai om de wacht te houden en een ober die de champagne fles ontkurkt. Na een lange foto shoot ook nog even in de stoel gezeten om te genieten van het uitzicht met in de verte het gebrul van een leeuw.
- In Tsavo zat er ook een sundowner inbegrepen in ons programma. Prima natuurlijk. Kili heel in de verte, een eindeloze vlakte voor ons en wederom de zonsondergang. Weer een fles champgane erbij. Voor alles is het eens de eerste keer (magisch) en de tweede keer voelt het al wat gewoner aan.
- Maar toen kwam er nog een derde fles bubbels…. Ontbijt in de bush! Acacia boom, mooi gedekte tafel, Maasai om de wacht te houden, en 3 man sterk om ons vooral zoveel mogelijk te laten eten en drinken. De champagne gleed naar binnen :).


Wat hebben we verder gedaan en gezien?

In Nairobi heb ik vrienden en agenten ontmoet. Vragen doorgenomen en informatie uitgewisseld. Hotels gekeken in Nairobi, maar ook in Naivasha. Na deze paar dagen hard werken eindelijk op safari. (Jaja ik weet het, ik moest relaxen. Heb ik ook echt wel gedaan, maar uiteraard overal waar we kwamen hotels bezocht..)

Amboseli is een vrij klein park, met als hoogtepunt uitzicht op de Kilimanjaro bij helder weer. Nou, de berg had ons in zijn ban, onze blikken werden er telkens weer naartoe getrokken en na 2 dagen ook compleet beloond met een vrijstaande berg zonder wolken.
Ook zijn we op bezoek geweest bij een Maasai dorp. Ik had er in eerste instantie niet zo heel veel zin in, mijn doel was alleen maar om mooie foto’s te nemen, maar het was erg leuk. Heel ongedwongen, praatjes gemaakt, geluisterd en gewoon onze tijd genomen. Heel anders dan met een grote groep naar een mega commercieel dorp te gaan.

Tsavo bestaat uit 2 delen, oost en west en is immens groot. Daarom moet je veel rijden en zie je soms tijden lang niets. Het landschap in West is prachtig en zeer afwisselend. Nog nooit heb ik zoveel olifanten gezien! Wel honderden, ongelofelijk!

Over alle dagen verspreidt veel dieren gezien en soms hele mooie foto’s gemaakt. Maar hoe leuk het ook is, op safari gaan, ik ben blij dat we morgen naar het strand gaan, je raakt verzadigd. ’s Ochtends vroeg op game drive, lunchen bij de lodge en ’s middags nogmaals op game drive. Ondertussen hotels kijken en constant informatie en indrukken opnemen om te gebruiken voor Kazuri.

Tot volgende week met onze laatste strand ervaringen en ontmoeting met Mama Grace.

Oke, dit had ik gisteren allemaal geschreven, toen we veel tijd voor onszelf hadden en geen mobiel of internet bereik hadden. Nu zitten we prinsheerlijk op de bank in het hotel. Ik zit uiteraard te internetten en pap doet een puzzel. Vanmiddag Mama Grace al even gezien. Morgen langer. Natuurlijk bleef het niet bij een begroeting aan de kant van de weg, omdat ik het gek vond om de chauffeur een half uur te laten wachten, maar dat wuifde ze weg, ik moest toch zeker even thuis komen. En daar moesten we natuurlijk even lunchen, ze had speciaal alles klaargemaakt wat ik zo lekker vindt… Ik had geprobeerd uit te leggen dat ik later in de week meer tijd had hiervoor, maar dat maakte niet uit, zij verontschuldigde ons wel even bij de chauffeur,hihi. En toen hebben we iets heel grappigs gezien. Ze is al jaren bezig om een huisje te bouwen. Op het moment heeft ze geen geld om verder te gaan, alleen de muren staan tot schouderhoogte. Dus heeft ze bonen en mais geplant in haar huis en heeft ze nu haar eigen moestuin!! Zo grappig.

Het hotel is zeer rustig, naast ons nog 1 stel, vreemd hoor, voelt gek. Morgen komen er nog wat mensen aan. En toen dacht ik vanmiddag, laat ik eens gaan hardlopen in de ‘gym’. Op blote voeten 50 minuten hardgelopen! Dus ik kan het nog na anderhalve week. Alleen zijn mijn voeten nu een beetje warm want de loopband werd erg warm.

XX Sas

  • 30 Mei 2011 - 19:44

    Mariëtte :

    Hoi Saskia en vader van Saskia, wat klinkt dit allemaal GOED en heerlijk!
    Geniet nog samen van de laatste dagen van deze prachtige en bijzondere "vader-dochter reis".
    Saskia geef jezelf de ontspanning en laat dat werk ff in je achterhoofd neerdalen. Dit is je kans! Die hotels wachten echt wel op die goede deal met Kazuri ;-)
    Groetjes en xxx, tot snel
    Mariëtte, Isy en Aernoud

  • 31 Mei 2011 - 06:34

    Anita:

    Klinkt super Sas, vooral dat van het relaxen. Ik ben benieuwd naar de verhalen en foto's als je terug bent.

    Geniet ze! x Anita


  • 31 Mei 2011 - 07:19

    Marieke:

    Hi lieve Sas,

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen en wat fijn om te horen dat je af en toe kan relaxen!!! Was je echt aan toe.
    Geniet lekker van het strand, het wee, de mensen, je vader....zo bijzonder allemaal
    Dikke knuffel van ons 3-tjes

  • 31 Mei 2011 - 09:25

    Carlijn:

    Klinkt allemaal toch wel erggggg goed.
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Kus voor jullie twee. Hier regent het maar gister 30 graden en heeft Joost weer heerlijk in het meer gezwommen

  • 31 Mei 2011 - 17:42

    NIco En Lida:

    Prachtig om zo iets mee te maken en dan nog wel met je vader.
    (had natuurlijk anders moeten lopen
    maar helaas, pik het goede)
    Nog 'n paar leuke dagen en 'n heel goede reis terug.
    Wij hebben zelfs genoten van je verslag. Kan je nagaan!!

    groetjes en tot ziens of mails.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Luxe privé reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2011

Ik wil in Oeganda blijven

09 Juni 2011

Thuis

30 Mei 2011

Georganiseerde privé rondreis Kenia

21 Mei 2011

Kriebels in mijn buik
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 69372

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: