Ik wil in Oeganda blijven - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Ik wil in Oeganda blijven - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Ik wil in Oeganda blijven

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

20 Oktober 2011 | Oeganda, Kampala

Hallo Allemaal,

Ik wilde een mooi en volledig reisverslag maken over mijn reis naar Oeganda. Maar eigenlijk heb ik niet veel woorden nodig. Oeganda is fantastisch!

Overal lees je dat Oeganda de Parel van Afrika is en dan denk je misschien, waarom? Om de prachtige natuur, altijd groen omdat er zoveel water is. Bananenplantages, theeplantages, bossen, afgewisseld met dorpjes en nationale parken. De rode wegen, de kinderen die naar de weg komen rennen om te zwaaien, de zonsop- en ondergangen, de kleuren, de geuren, de stilte, de vogels. En vergeet niet de ongelofelijk aardige en beleefde mensen.
Ik weet niet hoeveel handen ik geschud heb met de woorden: How are you, I am fine, my name is ….. you are very most welcome, thank you! Moet ik nog meer zeggen?

De afgelopen 2 weken heb ik zoveel mogelijk hotels gezien, maar ook een game drive gemaakt in Murchinson Falls Nationaal Park, genoten van het uitzicht over de Krater Meren bij Kibale Forest, een boottocht op het Kazinga Kanaal en een game drive bij het Queen Elizabeth Nationaal Park, de Gorilla trekking bij Bwindi Impenetrable Forest en gerelaxed bij lake Bunyonyi.

Voor degene die mij beter kennen, relaxen bij lake Bunyonyi was zeer beperkt, want ik ben er niet zo goed in. Maar ik heb mijn best gedaan. Heerlijk op de veranda bij mijn tent op palen aan het water met mooi uitzicht mijn financiën uitgezocht, een stukje geschreven, de hotellijst bijgewerkt.. Je kunt het slechter treffen toch, bijvoorbeeld in een kantoor tussen 4 muren.
De volgende dag ben ik met een groep Nederlanders mee geweest op een boottocht op het meer, afgewisseld met een wandeling door een dorpje waar ik leuke foto’s heb gemaakt. Het was zo toevallig, ze reisden met dezelfde rode truck waar ik zoveel reizen mee heb gedaan in 2003 en 2004. Bijgekletst met de chauffeur en lekker meegegeten, dan komen de goede herinneringen allemaal terug!

Ik ben erachter, ik hou van de natuur en ik zou zo in Oeganda willen blijven!

Veel liefs,
Saskia

• 20 Oktober 2011 - 07:33

Anita Tol:

Zo... dat klinkt echt fantastisch!! Dat je nog heel veel mooie ontmoetingen en momenten gaat beleven daar.

Liefs Anita

• 20 Oktober 2011 - 11:26

Cora:

Geniet dan nog even gigantisch en heel veel plezier straks nog even in Tanzania met iedereen weer terugzien en doe gek, doe nog eens een dagje niets....Hihihi...Dikke knuffel

• 20 Oktober 2011 - 16:04

Rob:

Kantoor 4 muren boottocht relaxen krater meren kibale forest enz enz moeilijk kiezen hoor. Kan jou het schelen om een dagje niets te doen wie zegt er wat van? gewoon lekker doen veel plezier. Of zal ik het voor komen doen?
    Groetjes Rob

• 20 Oktober 2011 - 21:10