Duiken op Zanzibar - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Duiken op Zanzibar - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Duiken op Zanzibar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

21 Augustus 2005 | Tanzania, Dodoma

Hallo allemaal!

Effe een verlaat berichtje over mijn duikervaring op Zanzibar. Het was gaaf!!! En dat terwijl ik het in het begin super eng vond...
Ik had in mijn laatste groep wat mensen zitten die gingen duiken. En dan mag je normaal gesproken als reisleider gratis mee duiken. De voordelen van dit vak :) Maar aangezien ik geen padi heb, moest ik het eerst maar eens gaan leren. Gelukkig waren er wat Australiers die het ook wilden leren, dus ik kon me mooi bij hun groepje aansluiten. Om 9 uur moest ik me melden. Toen waren de mensen van de duikschool nog druk bezig met de voorbereidingen van die dag, dus moest ik maar om 10 uur terugkomen. Oke. Eerst een instructie video gezien van wel bijna 2 uur. Dat was wel erg lang, om goed bij de les te blijven. Toen weer wachten. Uiteindelijk kregen we om 14.00 uur onze uitrusting aangereikt en gingen we de zee in. Oefenen in het ondiepe water. Het duurde wel even voordat ik rustig kon ademen onder water, mijn zuurstof uit mijn mond kon halen en weer terug kon plaatsen, mijn masker vol water wilde laten lopen en het water er weer kon uitblazen. Maar uiteindelijk dacht ik, laten we het maar gewoon proberen. Dus met z'n allen in de boot op weg naar een mooi rif. En mooi dat het was! We zijn 49 minuten onder water geweest en wel tot 10 meter diep. Heel veel mooi koraal gezien, vissen en zelfs een schildpad. Op de terugweg zagen we als extraatje ook nog een groepje Spinnar dolfijnen en was mijn dagje erg geslaagd. Om 18.00 uur was ik weer terug. En ik 's ochtends maar denken dat ik even een introduktie duik ging doen en voor de lunch weer terug zou zijn. Nu hopen dat mijn volgende groep weer duikers heeft, kan ik het mooi nog eens over doen!

Groetjes Saskia

  • 21 Augustus 2005 - 11:02

    Judith:

    Geweldig! Zo slecht heb je het daar ook niet. Ik ben jaloers op je.

  • 22 Augustus 2005 - 06:32

    Edwin:

    Leuk hoor Sas, dat duiken erg mooi is, had ik je al eens verteld. Goed dat je het nu durfde. Het is even wennen om onder water adem te kunnen halen, maar nu je dat rustig kunt, kun je lekker om je heen kijken, heerlijk die rust en al dat moois. Misschien toch tijd voor een brevet. Zorg wel altijd voor juiste spullen (schone lucht, goede koppelingen etc).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 69410

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: