Bye bye Zambia - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Bye bye Zambia - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Bye bye Zambia

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

24 Augustus 2006 | Zambia, Mfuwe

Bye bye Zambia

Jawel hoor, de kogel is door de kerk, ik stop bij Chimfule Lodge per 31 augustus. Veel nagedacht en elke wakker worden met andere ideeen. Een paar ervan in het kort:

- Ik blijf hier werken, het is goed voor mijn cv, het word misschien wel beter
- Op mijn mail van 2 weken terug hadden ze namelijk niet gebeld, ze wilden geen tijd aan de telefoon voor mij vrijmaken, maar gemaild dat ze me aan het eind van de maand wel zouden spreken....
- Dinsdag hoorde ik echter dat de bazen niet komen aan het eind van de maand, dus waarop moet ik dan nog blijven wachten?
- Ik heb een reis van Summum afgezegd, Tanzania 20 september. Nu een beetje jammer, maar ja
- Ik had besloten dat ik in Zambia wilde blijven en voor een andere lodge wilde gaan werken zodat ik meer werkervaring op kon doen. Zo gezegd zo gedaan.
- Gesprek gehad met Star of Africa, die piloten slapen altijd bij mij en het bedrijf heeft verschillende lodges. Ze zijn geinteresseerd, alleen wilden ze pas verder met me praten als ik ontslag had genomen en mijn werkvergunning ‘vrij’ kwam.
- Helaas, de baas is niet gunstig gezind en ik krijg geen brief dat hij mij ontslag verleend en dat ik ergens anders aan de gang kan gaan...

KORTOM, ik kan niet werken in heel ZAMBIA. Dankjewel!

Bij de immigratie zeggen ze dat het wel kan, zolang ik maar een brief krijg dat ze accepteren dat ik mijn ontslag heb genomen. We zullen zien. Er zijn genoeg buitenlanders hier met andere ervaringen met de immigratie.

Op naar het volgende avontuur dan maar! Effe genieten. De opties staan nog open. Misschien naar Namibie met Geke. Dan met een truck terug naar Nairobi en dan eens kijken waar ik werk ga vinden.

Erg jammer allemaal, maar ik ben erg blij dat ik hier wegga. Hier verspil ik mijn tijd en energie. Nu alle goede dingen onthouden en de slechte dingen vergeten en dan heb ik weer heel wat bijgeleerd in de afgelopen maanden.

Groetjes Saskia

  • 24 Augustus 2006 - 14:41

    Natascha En Judith:

    Lang leve Afrika!!

  • 24 Augustus 2006 - 14:42

    Claudia & Ronald:

    Hoi Saskia,
    Je kunt er onderhand een boek gaan schrijven ... wat voor verhalen heb je toch allemaal.
    Ik ben wel blij om te horen dat je een goede beslissing genomen hebt en dat je toch allemaal best positief blijft.
    Wij wensen je heel veel succes toe en wachten graag op je volgende bericht. We denken aan je ook zitten we hier in een best regenachtig Nederland.
    Liefs,
    Ronald & Claudia

  • 24 Augustus 2006 - 15:07

    Hans De Moor:

    Hé Sas,

    Je vindt vast wel wat, sterkte daar!

    Hans

  • 24 Augustus 2006 - 15:49

    Suzanne:

    Hoi Saskia,
    waarom schrijf je zelf geen brief met het briefpapier van de lodge? Dan kun je toch werk zoeken in Zambia? Dit is Afrika!

  • 24 Augustus 2006 - 17:15

    Carlijn:

    Goed van je dat je een beslissing hebt genomen en dat je het positief blijft zien, denk aan je, veel sterkte en knuffel Car

  • 24 Augustus 2006 - 18:17

    Heleen:

    Hoi Sas,

    Rot te horen dat het zo is gelopen, maar ik ben het met al die mensen hier eens. Goede beslissing! Ben wel heel erg benieuwd wat je volgende avontuur gaat zijn...

    XHeleen

  • 28 Augustus 2006 - 20:32

    Maaike:

    TROTS!!!! Ik vind het geweldig hoe je voor jezelf opkomt! Het einde is een nieuwe begin van iets anders! Ga er voor ennehuh... lief zijn voor jezelf he!

    Liefs Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Mfuwe

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 69413

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: