Lang weekend Hong Kong :) - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Lang weekend Hong Kong :) - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Lang weekend Hong Kong :)

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

28 Mei 2007 | Nederland, Noord-Scharwoude

Ik ben weer thuis van een lang weekendje Hong Kong! Moet je niet al te vaak doen, maar het was echt geweldig:).

Het was georganiseerd door Cathay Pacific en Hong Kong Tourism Board. Ze hadden een leuk programma in elkaar gedraaid en alles was goed voor elkaar. Heerlijk om eens niet alles zelf te hoeven regelen en het was ook allemaal hartstikke luxe, geweldig! We zaten in een 4* hotel met een 5* service. Mijn kamergenote was heel aardig en we hadden alles wat we nodig hadden. Een heel leuk klein groepje (7) en we hebben samen heel veel lol gehad. Wat hebben we gedaan?

Eerst de vlucht daarheen natuurlijk. Ik was behoorlijk moe, dus lekker wat geslapen en dat ging redelijk goed want we hadden allemaal 2 stoelen. In HK aangekomen gingen we eerst even naar het hotel om op te frissen en daarna gelijk op pad. Een tour op Hong Kong Island. Naar Stanly, de markt gezien en lekker gelunched, toen met een sampan een stukje gevaren en daarna naar Victoria Peak voor het uitzicht over aalllleee wolken krabbers en toen met de tram omlaag. HK is echt ongelovelijk met al die hoogbouw. 's avonds gingen we een stuk varen, heerlijk gegeten en toen we terug vaarden was er een lichtshow aan de gang. Dat kreeg ik niet helemaal meer mee, want ik was ontzettend moe.

De volgende dag begon met een super ontbijt buffet en toen hadden we weer een tour; Kowloon behind the scenes. Erg leuk, veel gezien en gedaan (dimsum kookles). Allemaal dingen die ik nog niet gezien had en de gids was een toppertje, daar kan ik nog wat van leren :). 's middags ff geshopt en 's avonds hadden we een presentatie en een diner. Daarna naar de nightmarket en lekker geslapen.

De volgende dag gingen we naar Lantau Island. Een stop bij een strand, naar een vissersdorp en toen naar de grote Budda. Met de kabelbaan teruggegaan richting het vliegveld, dat is wel 7km lang!! De rest van de dag geshopt, gegeten, nog een boottocht, meer gegeten meer geshopt en toen was deze dag ook weer voorbij. Haha, afgesloten met een glas wijn in bad!

Gisteren gingen we naar de paarden racen kijken. Eerst dacht ik, weet niet of ik dat leuk vind, maar het was echt heel leuk om mee te maken. Chinezen gokken biljoenen dollars op paarden en wij werden als vips behandeld, kregen ook een rondleiding en mochten uiteraard ook gokken. En van de 3x heb ik 2x gewonnen!

De vlucht naar huis was lang. En was ik gisteren eindelijk niet meer moe, zal het deze week wel weer een drama worden omdat ik afgelopen nacht geen oog dicht heb gedaan. Maar ter verduidelijking, ik kwam vandaag dus thuis en niet morgen en dat is wel heel relaxed. Ik heb gewoon super mazzel gehad dat ik op dit weekendje mee kon. Al die luxe en niets hoeven betalen.... :)

En vrijdag ga ik naar Boris toe. Vervolg komt over 3 weken.

Groetjes,
Saskia

  • 28 Mei 2007 - 20:30

    Claudia:

    Hoi Saskia,
    Wat mooi dat je dat nog even zo hebt kunnen mee pikken. Ik wens je heel veel plezier samen met Boris. Geniet de tijd samen en als je weer in Nederland bent, spreken we een keer af.

    Groetjes
    Claudia & Ronald

  • 28 Mei 2007 - 21:29

    Carola:

    Klinkt super je weekendje! Even naar Hong Kong lekker hoor.

    Vooral genieten van Boris komende weken!

  • 28 Mei 2007 - 21:52

    Maaike:

    Hey Sas,

    Ach ja, je beleeft wat... grapje! Super!
    Dit soort dingen zijn echt fantastisch dat je dat gewoon mee kan pakken!
    Het is nu al weer bijna tijd om naar Boris te gaan. Als ik je niet meer spreek, heel veel plezier! Ennehuh als je terug komt moeten het nog maar eens hebben over jouw plannen en mijn plannen om je op te zoeken in Afrika. Misschien in oktober/november???

    Liefs Maaike

  • 29 Mei 2007 - 10:17

    Heleen:

    Hoi Sas,
    Klinkt weer geweldig! Geniet ook van de komende tijd met Boris en als je terugbent moeten we het maar even over die website hebben. Moet kunnen tegen die tijd!
    XHeleen

  • 29 Mei 2007 - 23:34

    Vera:

    Hey Sas,

    Heeeeeeel veel plezier met Boris. Geniet ervan en misschien dat ik je nog even in Nederland zie deze zomer... En anders kom je maar naar Dubai!

    Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Noord-Scharwoude

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 69380

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: