Wintersport in Oostenrijk! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Wintersport in Oostenrijk! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Wintersport in Oostenrijk!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

03 Februari 2008 | Oostenrijk, Wenen

Hallo Allemaal,

Hoe is het met jullie? Met mij gaat het goed! Tijden lang heb ik niets van me laten horen, maar nu ben ik op vakantie geweest, dus heb ik weer een verhaal te vertellen :).

Een paar weken geleden kreeg ik het idee om op wintersport te gaan. Zo'n idee is wel leuk, maar hoe pak je dat aan als je nog nooit op wintersport bent geweest? Ik sprak Jessica op het werk en die zei, ik ga een reis begeleiden, waarom ga je niet mee? En inderdaad, waarom niet! Zij was dolenthousiast, ik de website van Dynamic Holland bekeken, allemaal spullen bij iedereen geleend en toen even geboekt :)

Het was helemaal super!! Ik had in mijn hoofd een blauwe lucht, zonnetje, bergen met sneeuw en dat was ook zo. Een paar dagen althans... We waren met een grote groep mensen die allemaal alleen hadden geboekt en ik kwam al gauw in een leuk groepje terecht. Met Margreet deelde ik de kamer en tussen ons klikte het gelijk, erg fijn. Ik heb afgelopen week heel veel plezier gehad, veel gekletst, gelachen, lekker gegeten, ge-apres-skied en ook nog wat tijd voor mezelf gehad. Wat wil een mens nog meer?
Leren skiën, lijkt me wel handig als ik op wintersport ga. De eerste paar dagen liepen niet helemaal lekker. Eerst had ik te strakke schoenen en bij de verhuur zeiden ze, we hebben geen grotere schoenen, je kuiten zijn te dik, je doet het er maar mee... Wat doe je dan als nieuweling, niet blij zijn, maar je pakt ze toch maar in. Toen begon de les, maar omdat mijn schoenen echt te krap zaten en mijn benen afgekneld werden, ging dat niet fijn. Ik terug naar de verhuur, daar waren ze weer niet aardig, maar gelukkig hadden ze een paar schoenen die veel beter zat. Vol goede moed ging ik terug naar de les, maar op dag 2 bleek dat ik te goed was voor mijn klas, maar niet goed genoeg was voor de volgende groep. Wat doe je dan? Prive les nemen op dag 3! Wel een beetje duur, maar erg goed, gezellig en leuk. Al het geld waard dus. Ik heb geleerd wat ik moet doen, waar ik op moet letten enz. De rest van de week lekker geskied en volgens al mijn 'leraren' deed ik het erg goed! We hadden een leuk groepje gevormd ondertussen en ookal konden zij skiën, ze namen mij mee en bleven bij mij in de buurt. Erg lief en heel erg fijn. De laatste dag kon ik helaas niet meer skiën want het weer was te slecht. Jammer maar helaas... volgend jaar weer?

Liefs Saskia



  • 03 Februari 2008 - 16:30

    Marije:

    Hoi saskia,
    Heel veel plezier op de wintersport!
    Gezellig te lezen dat je het leuk vindt enne hopelijk straks weer heel thuis.
    Hier gaat ook alles goed.
    Binnenkort gaan we de tuin opknappen. Eerst een plannetje gemaakt en nu uitwerken en aan de slag.
    Groetjes,
    Marije

  • 03 Februari 2008 - 17:16

    Carola:

    Zoef zoeoeoeoeffff van de rode piste, lekker hoor!

  • 03 Februari 2008 - 18:58

    Mieke:

    Hey Sas,
    Het was een groot succes dus! Heerlijk meis dat kon je wel ff gebruiken. Geniet nog ff lekker na van deze vakantie. Je weet maar nooit wanneer de volgende zich aandient!
    Groetjes!

  • 03 Februari 2008 - 23:02

    Maaike:

    Hey Sas,

    Dus wij stonden tegelijk op de piste?! Alleen jij in Oostenrijk en ik in Frankrijk... Wat leuk dat je het ski virus vrijwillig tot je hebt genomen! Nu je het ski virus te pakken heb, hebben wij een deal. Jij laat mij Afrika zien en ik laat je alle pistes in Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland zien... Goede deal toch? :o)

    Liefs Maaike

  • 04 Februari 2008 - 12:39

    Carlijn:

    Klinkt goed, Sas. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad!
    Liefs Carlijn en Joost (die nu in zijn bedje ligt te brabbelen)

  • 14 Februari 2008 - 08:18

    Marieke:

    Hoi Sas,
    Eindelijk je verhaal gelezen en je foto's gezien, waar sta jij nu op die latten???
    Heerlijk om te horen dat je het leuk hebt gehad en binnenkort.....naar MALI!!
    Lekker voor je hoor!
    Ga genieten en alvast veel plezier met je verjaardag.

    Knuffels
    Marieke en Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 69405

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: