Wat een hoop stenen :) - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Wat een hoop stenen :) - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Wat een hoop stenen :)

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

04 Mei 2008 | Syrië, Damascus

Hallo Allemaal,

Een kort berichtje uit Syrie. Een mooi land, veel afwisseling in landschap, aardige mensen, oke weer, oke eten en oke hotels. Het is een keer iets heel anders, een land met veel geschiedenis en stenen :). Ehh, ik bedoel natuurlijk ruines enzo. Maar zonder gekheid, ik vind het meeste wel erg mooi en ik ben blij dat ik dit allemaal zie en ik leer er ook nog wat van!

Voor de mensen die er verstand van hebben: In Damascus begonnen, de stad gezien, de grote moskee, de souk en andere leuke straatjes en gebouwen. Naar Hama gereden wat bekend staat om de waterraderen, via Krak de Chevalier, een hele oude kruisvaardersburgt. Toen naar Latakia gegaan via Appamea, een colonade van zuilen. Door naar Aleppo via het kasteel van Saladin en het St Simeon Klooster, waar iemand 36 jaar lang op een paal heeft gewoond, de baselieken waren niet meer dan ruines. Daarna naar Palmyra gegaan waar een prachtige ruine stad nog ligt en de tempel van Bael. En vandaag weer terug in Damascus. Dat was het in het heel kort. Het mooiste wat ik gezien heb is het citadel in Aleppo, daar was zelfs ik van onder de indruk. Het Saladin kasteel heb ik verstek laten gaan, ik heb toen mooi een boekje gelezen en thee gedronken. Het is namelijk best vermoeiend, een groepsreis met 25 klanten!

Tot de volgende keer,
groetjes Saskia

  • 05 Mei 2008 - 04:48

    Jeroen:

    Gatverdamme wat heb jij het zwaar zeg, helemaal in dat warme land op vakantie. ;)

    Veel plezier gewenst vanuit Amsterdam!

  • 05 Mei 2008 - 19:53

    Carola:

    Mooi he dat kasteel in Aleppo en ook de souk vind ik daar genieten. Op naar Jordan. Geniet ervan enne als je de kans hebt, ik vond de lichttour in Petra erg bijzonder om eens te doen (je krijgt er wel zere voeten van)

  • 16 Mei 2008 - 08:47

    Ooms/Skaf:

    Spijtig dat je niet naar het kasteel van Saladin geweest bent.....heel imposant ook en vooral de weg er naartoe is indrukwekkend.

    Groetjes van een Belgisch/Syrisch koppel

  • 19 Mei 2008 - 09:06

    Geke:

    He Sas,

    Ben je weer terug in Nederland? Nog een leuke tijd gehad? Ben benieuwd, klinkt allemaal interessant en totaal anders als wat je normaal doet!

    Gr. Geke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Syrië, Damascus

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 69362

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: