Champagne bij het ontbijt - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Champagne bij het ontbijt - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Champagne bij het ontbijt

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

26 Juli 2008 | Tanzania, Arusha

Hallo Allemaal!

Hierbij een berichtje uit het koude Afrika. Het is heerlijk om weer terug te zijn. Ik voel me als een vis in het water. Mijn spullen opgehaald bij Moses zijn zus en daar ook 1 nacht geslapen. De andere nacht hebben we samen in het hotel van de reis geslapen en zijn we uit geweest, dat was heel erg leuk!

Het is weer even wat anders om met een truck te rijden. Het is echt ijskoud achterin. Het was heel erg leuk om West-Kenia een keer te zien en het Victoria meer. De Serengeti was in het noorden vol met dieren, het zuiden leeg. Op beide plekken sliepen we 1 nacht. Bij Lobo Lodge in het noorden was geen kamer voor mij gereserveerd en moest ik voor het eerst van mijn leven US$200 betalen om een kamer te krijgen!! En zo mooi vond ik hem niet. Aangezien ik niet zoveel cash bij me had, moest het maar met de credit kaart, nu het geld nog terug krijgen van de agent. Maar bij het ontbijt kon je champagne krijgen en die heb ik dus ook maar genomen! Smaakt helemaal niet lekker op lege maag na het tandenpoetsen, maar het idee was leuk. En dat met een Baobab reis :). De 2e nacht, dat was helemaal wauw, dat is Afrika op en top. Mooie huisjes, uitkijkend op een meer, met acacia's voor de deur. Helemaal in de bush, helemaal lekker.

Vandaag ben ik in Arusha en ik heb veel te kort tijd. 1 nacht maar! Vanmiddag Sauda gezien, ze kwam naar de stad voor mij. Ik zou Vandna gaan zien, maar die had geen tijd. Zojuist Els gezien, een collega van Summum, dus dat was erg leuk. Alleen heeft ze veel gedonder op haar tours, dus ik ben ff blij dat ik geen Summum doe! Vanavond ga ik Boris zien na een ruim jaar. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn. En dan ga ik weer verder met de tour.

Mijn nieuwe nummer is +255 782 905 344.

Veel liefs, Saskia

• 26 Juli 2008 - 19:49

Carola:

Lekker blijven genieten daar!

• 27 Juli 2008 - 09:23

Marga:

dat klinkt goed! geniet ervan, doe ik ook, nu nog in vietnam, vanaf volgende week cambodja! liefs!

• 27 Juli 2008 - 11:46

Jeroen:

Klinkt geweldig!
    Maar champagne op de lege maag?! brr.. moet er niet aan denken :)

• 28 Juli 2008 - 06:15

Carlijn:

Lieve Schoonzus,
    Je beleeft weer een hele hoop, leuk om te lezen. Geniet en veel plezier en succes!
    Kus Carlijn

• 28 Juli 2008 - 06:30

Geke:

Ik ben best wel een beetje jaloers.... ik mag dan ook wel in Afrika zitten en regelmatig reizen; ik slaap niet in luxe lodges en champagne is meestal niet bij mijn ontbijt inbegrepen!

• 04 Augustus 2008 - 19:15

Pascale:

Had Baobab vast expres voor je geregeld.... geniet lekker van dat mooie land!