Swaziland Backpackers - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Swaziland Backpackers - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Swaziland Backpackers

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

03 November 2006 | Swaziland, Manzini

Hallo allemaal,

Het is zoals gewoonlijk alweer een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen. Maar geen bericht is goed bericht toch?

Ik zit nog steeds in Swaziland, samen met Boris. We werken in het hostel, runnen de tent eigenlijk want de eigenaren zijn er nooit, maar dat is wel net zo lekker. Ik heb mijn ups en downs gehad want het is hier erg rustig. We lezen veel boeken, kijken veel televisie en slapen ontzettend veel. In de weekenden gaan we meestal ergens heen, de omgeving verkennen. We zijn naar Hlane National Park geweest en hebben daar heel veel neushoorns van dichtbij gezien. Lekker kamperen met z’n tweeen, heerlijk om geen groep bij je te hebben om voor te zorgen. We hebben de omgeving ten noorden van ons gezien en komend weekend gaan we naar het zuiden. We doen ook dagtrips voor het hostel en komen zo op de meest toeristische plaatsen van Swaziland. Het mooiste is picknicken en zwemmen bij een waterval en daarna de cultural village, erg goed opgezet, duidelijke uitleg en een mooie dansvoorstelling.

Heel toevallig heb ik hier Geke weer ontmoet en nog een andere tourleader vriendin, wat is de wereld dan weer klein he?

En over 2 weken ga ik weer een Tanzania reis voor Summum begeleiden. Ik kan het niet laten, ik vind het leuk en het brengt weer wat geld op. Ik heb er zin in en ook zeker omdat ik dan weer wat vrienden kan opzoeken. Maar het mooiste zal toch wel zijn dat mijn ouders hier naar toe komen. Ik ga ze in Arusha al zien en we hebben in ieder geval op Zanzibar 7 dagen samen. Nu zijn ze in het zuiden van Namibie. Het oorspronkelijke plan was om ze in Zambia te gaan zien, maar ja, niets is zo veranderlijk als de plannen van Saskia.

Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte.

Veel groetjes,
Saskia

  • 03 November 2006 - 10:00

    Wemke:

    He Sas! Leuk weer wat van je te lezen. Zo te horen vermaak je je nog altijd daar. Hier gaat het me ook goed af hoor ;-)

    Groetjes,
    Wemke

  • 03 November 2006 - 10:01

    Wemke:

    He Sas! Leuk weer wat van je te lezen. Zo te horen vermaak je je nog altijd daar. Hier gaat het me ook goed af hoor ;-)

    Groetjes,
    Wemke

  • 03 November 2006 - 10:43

    Ben:

    Hoeveel swa's zie je nu eigenlijk in Swazieland?

  • 03 November 2006 - 22:09

    Heleen:

    Klinkt weer heerlijk! Fijn dat je weer naar Tanzania gaat (gaat Boris dan met je mee?). Doe ze de groetjes! En geniet van het bezoek van je ouders. Niks leuker dan om elkaar in een ander deel van de wereld te zien!
    Liefs,
    Heleen

  • 05 November 2006 - 18:09

    Marije:

    Hoi Meid,
    Wat maak je toch weer veel mee. En niet af en toe heimwee naar Nederland? Hier is het ook maar herfstachtig, dus kou en sneller donker. Jarno en ik waren half september 2 weken naar Griekenland geweest. De eerste week hadden we met z'n zessen een boot gehuurd en hebben lekker in het Lefkas gebied gezeild. De tweede week waren we nog met 1 stel, we hebben een auto gehuurd en rondgetrokken. We waren nog nooit in Griekenland geweest, was wel leuk om een keer mee te maken. Veel mooie baaien, redelijk weer, redelijk eten en natuurlijk veel cultuur.
    Verder gaat het hier z'n gangetje. Werk nog steeds bij het hypotheek advieskantoor. Ben wel druk bezig met het leren van de cursus Erkend hypotheekadviseur. Wel pittig, maar wel interessant.
    Jij werkse weer daar!
    Jarno en ik willen misschien volgend jaar in oktober naar Tanzania, eerst maar sparen...
    Waarschijnlijk met een groepsreis, dus als je tips hebt. Maar dat duurt nog bijna een jaar.
    Veel plezier en hoop dat alles verder goed gaat!
    Groetjes,
    Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Manzini

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 69835

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: