Een nieuwe baan in Nederland - Reisverslag uit Mombo, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Een nieuwe baan in Nederland - Reisverslag uit Mombo, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Een nieuwe baan in Nederland

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

24 Maart 2007 | Tanzania, Mombo

Hallo allemaal,

Hier in Tanzania gaat het allemaal goed. De lodge is best wel leuk, en de omgeving is heel mooi. Mijn swahili gaat met sprongen vooruit. Met de andere 2 nederlanders die hier zijn eten we savonds vaak samen en dat is gezellig. Veel veranderingen hebben we nog niet doorgevoerd, maar ja, pole pole he, hier in afrika. En soms heb ik er gewoon de puf niet voor, het is zo warm. En het regent hier nog steeds niet! Overal wel, maar hier niet, maar ik ben nederlandse dus daar hoor je mij niet over klagen.

Een beetje moeilijk wordt het afscheid natuurlijk wel. Want ik weet niet wanneer ik terug kom. Voor het personeel ga ik 2 maanden naar huis toe, maar dat is niet waar. De manager hier wil ook graag dat we blijven, maar niet voor het salaris dat hij biedt!! En het moeilijkste is natuurlijk Boris, ik ga hem voor een hele lange tijd niet zien en de afgelopen 8,5 maand hebben we alles samen gedaan.....

Maar wat ga ik nu eigelijk doen in NL? Ik ga bij Summum werken op kantoor als landen deskundige van Oost Afrika! Voor 5 maanden. Leuk he?
De keuze voor de baan was makkelijk, de keuze om zo lang naar NL te gaan en weg te zijn bij Boris was moeilijk. Maar ja, echte liefde blijft en dit is eindelijk weer eens een uitdaging voor me. En ik heb gelijk tijd om al mijn familie, vrienden en kennissen weer eens te zien. Nou ja, veel tijd zal er wel niet zijn. Alleen weekenden voorlopig. Ik zal we heel veel moeite hebben met een ritme van half 7 opstaan, kwart over 7 weg en 7 uur of half 8 weer thuis te zijn....

Maar eindelijk na aldoor in de winter maanden thuis te zijn, kom ik nu lekker in de zomer terug. Ik kom 1 april thuis en 4 april begin ik al. Mijn telefoon nummer is nog steeds hetzelfde.

Ik ga proberen wat foto's te laden, dus wie weet, eindelijk wat nieuws voor jullie te zien.

Dikke kus,
Saskia

• 24 Maart 2007 - 08:53

Carola:

Jaaaaa leuk dat je bij Summum gaat werken! Heel veel plezier op kantoor enne we spreken elkaar vast.

• 24 Maart 2007 - 09:06

Ben & Nathalie:

Hallo kanjer, We wensen je veel succes met alweer een nieuwe stap in je leven! Houdt contact en hopelijk zien we je ooit nog eens keer in Zambia. Je krijgt de groeten van al je bekenden hier. Goed gaan en ook voor Boris, xxx

• 24 Maart 2007 - 17:25

Marije Cornelissen:

Hoi Saskia,
    Alles goed!
    Nog bedankt voor je berichtje met mijn verjaardag. Ik ben alweer 30 geworden. Wat een leeftijd.
    Hier alles z'n gangetje.
    Ben druk aan het leren, aangezien ik 3 april examen ga doen voor mijn werk. Het is best pittig,maar doe mijn best.
    Goed, spreek je als je NL bent.
    Veel plezier nog!
    Liefs,
    Marije

• 24 Maart 2007 - 18:20

Natascha:

Gaaf dat een baan aangeboden hebt gekregen en dat je weer een tijdje terug komt! Heel veel sterkte met afscheid nemen... Tot supersnel!!! Dikke kus

• 26 Maart 2007 - 06:06

Geke:

Mannen komen, mannen gaan maar echte liefde blijft bestaan! Ik ben trots op je meissie.

Nog bedankt voor het bellen, ik had nog geprobeerd te smsen maar Celtel wilde niet mee werken, sorry.

Succes, dikke kus

• 26 Maart 2007 - 15:21

Rob En Wendy:

Sas, leuk dat je weer in Nederland komt werken, hopelijk heb je het ritme snel te pakken. Misschien zien we elkaar weer eens tot gauw.Hartelijke groeten van ons.

• 26 Maart 2007 - 19:59

Suzanne:

hoi sas1! ik ben ook op kantoor maandag en dinsdag!groet suzanne

• 30 Maart 2007 - 09:15

Maaike:

Hey Sas,

Wat leuk dat je weer terugkomt naar ons kleine kikkerlandje. We spreken dan wat af!

Liefs Maaike