Het zuiden is mooi! - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Het zuiden is mooi! - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Het zuiden is mooi!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

17 Augustus 2008 | Tanzania, Iringa

Het zuiden van Tanzania is echt super mooi! Ik was in twijfel, wel doen, niet doen, het is zover weg. Maar ik ben hartstikke blij dat ik toch besloten heb om naar het zuiden af te reizen. De tijd gaat snel, het lijkt al alsof ik heel lang onderweg ben, maar eigenlijk is het pas een week.

Ik had de Scandinavian bus genomen van Dar naar Mbeya, die deed er 12 uur over, maar dat viel best mee. Daar een prima hotel gevonden, de stad bekeken, geinternet. En toen ging ik op zoek naar een vrouwengroep die mooie spullen maakte. Wat rondgevraagd, de dala dala genomen, bijna beroofd (iemand zat met zijn hand in mijn kontzak die dicht zat met een rits) maar hij was niet heel subtiel, dus ik gaf gelijk een gil en weg was ie, en nadat ik op de verkeerde plek was afgezet ging het daarna weer goed op z'n afrikaans. Waar wil je heen? Daar en daar. Oke, hoeveel wil je betalen? Niets, ik wil gewoon weten waar ik heen moet. En dan gebeurt er niets. Maar 10 minuten later kreeg ik een lift van een meneer die daar ook heen moest. Het bleek een grote missiepost te zijn. Ik kom daar aan, wordt in een stoel gezet. Wordt me beleefd gevraagd hoe ik erbij kwam om hier te komen. Via een vriendin. Oke, maar we zijn dicht. Dat is even jammer. Wat zijn je verdere plannen? Ik ga naar Tukuyu en Matema. Oh, we hebben een lodge in Matema, daar moet je heen. Prima, lijkt me een goed plan. Misschien kun je wel een lift krijgen. Helemaal super, daar zeg ik geen nee tegen!

Maar eerst naar Tukuyu, een heel simpel dorpje, midden tussen de bananen plantages en thee velden. Een leuk motelletje gevonden met woonkamertje, slaapkamer en badkamer. Voor de volgende dag had ik een tourtje geboekt naar de Kaporogwe Falls, een heel mooie waterval. Ik wilde eigenlijk ook nog naar de 'brug van God', maar dat werd te duur allemaal alleen. Kwam later ook wel goed uit, want ik was die dag ziek! Echt heel ziek, maar een dag niet eten en veel slapen doet wonderen en ik was snel weer opgeknapt.

En toen kreeg ik dus de lift, van Tukuyu naar Matema beach aan de noordkant van Lake Malawi wat in Tanzania Lake Nyasa heet. Een super plek, paradijs, zo mooi, zo stil! Bergen op de achtergrond, een kalm meer voor je een een lekker strand met palmbomen om te relaxen. Een uur verderop met een kano, is een dorp waar ze potten maken. Hele mooie kleipotten en ik heb er zelf ook 1 gemaakt! Hij was best rond :). Er was een groepje italianen en ik hoorde dat ze naar Iringa gingen en plek genoeg hadden in hun 2 jeeps... Ik had natuurlijk allang contact gelegd met de chauffeurs die uit Arusha kwamen. En ik mocht mee. Een dag te vroeg eigenlijk, had graag nog langer in dat paradijs gebleven. Maar zo'n lift kan ik niet weigeren. Een makkelijke lift, of een boel gedoe met lokale dalla dalla's, ik weet het wel! En een paradijs in je eentje, is toch ook weer niet zo leuk. Dus ik ben gister in Iringa aangekomen na een hele lange rit. Met de chauffeurs nyama choma gaan eten en vandaag zijn zij verder gegaan en blijf ik een paar dagen in Iringa hangen.

Lang verhaal, tot de volgende keer.

  • 17 Augustus 2008 - 10:52

    Claudia:

    Hoi Saskia,

    Heel leuk om zo alles te lezen, je verhalen blijven geweldig. Hier is alles okay en ik vind steeds meer mijn rust. Meld me gauw weer eens via mail bij je.

    Liefs
    Claudia

  • 17 Augustus 2008 - 11:28

    Heleen:

    Ha Sas,
    Weer een nieuw paradijs ontdekt dus! Heerlijk. Erg leuk om te lezen hoe het werkt in Afrika en hoe handig je dat voor elkaar krijgt.
    Geniet weer!
    Heleen

  • 23 Augustus 2008 - 12:53

    Judith :

    Hé Sas,

    Dat klinkt allemaal geweldig. Super! Indrukwekkender als onze vakantie in de Ardennen! Maar dat ging wel hartstikke goed.

    Liefs en dikke kus, Rob, Femke en Juud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Iringa

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 69495

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: