Rennen, vliegen en weer doorgaan - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Rennen, vliegen en weer doorgaan - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Rennen, vliegen en weer doorgaan

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

20 Januari 2006 | Tanzania, Dodoma

Hallo allemaal,

gekke titel, maar het is ook een gekke week geweest. Waar zal ik beginnen?

Vanuit Dar ben ik vorige week donderdag naar Mtwara gevlogen. Daar ben ik een dag gebleven en toen 2 dagen naar Mikindani geweest. Een leuk plaatsje daar vlakbij, met een leuk hostel, waar ik 2 duitsers tegen ben gekomen waar ik mee opgetrokken ben. We hebben gesnorkeld op echt super plaatsen. Het is hier nog helemaal niet toeristisch, dus dat is ook wel eens leuk. Hun bleven daar hangen, ik ging met de bus verder naar Lindi. Dat is ook een leuk plaatsje, maar niet echt veel te doen. Omdat ik een beetje moe was, wilde ik daar 2 dagen blijven, maar omdat het internetcafe dicht was, had ik daar eigenlijk niet zo heel veel te doen. En besloot ik maar om toch maar door te reizen naar Masasi. Dat ligt meer in het land. Vanuit daar ben ik richting Newala gereisd. Een plaatsje op een plateau met de makonde tribe. Daar was ik nieuwschierig naar. Maar omdat het regenseizoen begonnen was, raadde men het me af om daarheen te gaan, maar ja, Sas is wel eens eigenwijs. En ik moet zeggen, de weg was nog best oke. Niet dat ik daar ooit aangekomen ben.....

Het zuiden is trouwens wel echt anders dan het noorden van Tanzania. Heel veel palmbomen en heel erg vochtig warm. Omdat er bijna geen toeristen komen en de mensen daar echt arm zijn, gaat lang niet iedereen naar school en ben ik in 5 dagen maar 2 mensen tegengekomen die engels spraken! Dus toen moest ik wel Kiswahili praten. Best leuk eigenlijk, en als je een beetje oefent dan gaat het ook wel weer. Over de swahilicultuur ben ik niet veel wijzer geworden. Op de terugweg had ik namelijk naar Kilwa willen gaan, waar veel ruines zijn. En de makonde mensen en houtsnijwerken heb ik dus ook niet gezien en ik was zo dichtbij!!!

Maar goed, toen ik dus in de bus zat kreeg ik een telefoontje van Summum. Of ik een Nieuw-zeeland reis wilde begeleiden, vertrek a.s. maandag........ Wow, dat is wel leuk natuurlijk, maar ik moest in 20 minuten beslissen en ik vroeg me gewoon af of ik dat wel zou redden, om optijd terug te zijn. Ik zat echt in een uithoek. En ik moest mijn vakantie gelijk afbreken en ik kon de mensen die ik wilde zien niet meer zien, zoals mama Grace in Kenia.

Maar goed, zoals verwacht, zei ik ja, het is een super mooi land, het is nog een maandje werk en dus geld en ik kan Johanna waarschijnlijk ook weer zien.

Dus ik kwam onderweg naar Newala een bus tegen die weer terug naar Masasi ging, dus ik overgestapt. Daar de bus naar Dar geboekt die vertrok om 3.30 uur sochtends. Omdat ik nogal hyper was van alle nieuwe ontwikkelingen had ik bijna niet kunnen slapen. De weg was super slecht, de rit maar 14 uur lang en ik zat op de 1 na achterste rij. We hadden hoeveel mensen in de bus? 66 zitplaatsen, 20 staanplaatsen in het middenpad en overal tussendoor nogeens een stuk of 20 kinderen. En wij maar vliegen achterin de bus, de buschauffeur reed waar kon 60-80 km per uur en voor hobbels of kuilen hoef je toch niet te remmen?? Oke, weer terug in Dar.

De volgende dag tickets geregeld, met Swiss eerder naar huis, en Precision Air voor een binnenlandse returnflight van Dar naar Arusha, om daar mijn spullen op te halen en doeg te zeggen tegen een paar mensen. Ondertussen ook nog mijn spullen opgehaald bij Renate in Dar...

Arusha was nog wel even leuk. Woensdagavond vroeg naar bed, donderdag mijn dingen gedaan, wat mensen gezien en vandaag weer terug naar Dar gegaan. Ik ben nu al moe en ik ben nog niet eens thuis, laat staan in NWZ!

Maar goed, het is weer een avontuur. Ik kom 24 februari weer thuis, dus ik spreek de meeste van jullie dan wel weer. Op de terugweg heb ik 2 dagen vrij in Hong Kong, wie geeft me leuke ideeen om daar wat te gaan doen??

Groetjes Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 69379

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: