Tijd voor vakantie - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Tijd voor vakantie - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Tijd voor vakantie

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

09 Augustus 2008 | Tanzania, Stone Town

Hallo Allemaal,

Ik zit nog lekker op Zanzibar, het blijft een super eiland. Mijn groep is donderdagmiddag naar huis gevlogen en toen ben ik bij Suzanne en Boblee gaan logeren. Vrijdag even een nachtje op en neer naar Nungwi waar ik een heel relaxte dag met Els (tourleader) heb gehad. En nu ben ik voor nog een nachtje bij Suzanne te gast. Heerlijk relaxed en erg gezellig!

De reis is goed gegaan. Na Arusha was Marangu aan de beurt waar ik heerlijk niets heb gedaan. Toen door naar Saadani, waar we een super acco hadden aan het strand. Het restaurant was ver weg van de keuken dus het eten werd met een jeep gebracht. Dus zodra je de auto hoorde, wist je dat het etenstijd was. Onderweg naar Saadani heebben we korte stop gemaakt bij Tembo Campsite. Dat was een heel aparte ervaring. Om mijn eigen spullen overal terug te zien, om te zien wat er verbeterd is, wat er bijgebouwd is, wat nog steeds niets is... Ik moest het even allemaal verwerken. Toen 1 nachtje Dar om vervolgens de trein te nemen naar Selous. Selous was nieuw voor mij, een heel groot en mooi park. Ik heb nog nooit zoveel giraffen en krokodillen gezien. En nog nooit zoveel steken van de tsetsevlieg gekregen. Zanzibar was weer oud en vertrouwd, 1 nachtje Stone Town en 3 nachten strand, heerlijk hoor!

Mijn plannen voor nu zijn: zondag met de boot naar Dar en maandag met de bus naar Mbeya, dat ligt in het zuiden van Tanzania. Ik ga op vakantie. Het schijnt daar heel mooi en groen te zijn. Een klein stukje verder ligt Lake Malawi, maar dat heet in Tanzania Laka Nyasa en dan kom ik via Iringa terug naar Dar. Daarna ga ik waarschijnlijk mama Grace opzoeken in Mombasa om vervolgens 29 augustus aan een nieuwe 2 weekse Summum tour te beginnen.

Zo, nu zijn jullie weer op de hoogte. Succes met alles in NL.

xxx Saskia

• 10 Augustus 2008 - 06:25

Carlijn:

Jee je moet je mail echt twee keer lezen voordat je snapt wat je allemaal hebt gedaan!! Klinkt goed. Ik vond het super leuk dat je belde en ik heb nog een hele leuke dag en avond gehad!
    Liefs je schoonzus

• 10 Augustus 2008 - 08:07

Nitza:

Hallo Saskia,

ook ik volg je super verhalen nog steeds.. wat maak jij mee zeg!!! Echt te gek, ben zo jaloers. !8/8 begint mijn nieuwe baan en dan kan ik ook gaan sparen om terug naar Africa te gaan!

Zet m op!

Groetjes Nitza

• 10 Augustus 2008 - 13:09

Ineke:

Hi Sas!

Leuk te horen dat het gezellig was met je groep. Nu lekker vakantie. Ben maar een klein beetje jaloers hoor :-)Geniet ervan. Hier gaat alles prima.

Liefs
    Ien

• 10 Augustus 2008 - 17:11

Natascha:

Hoi Sassie,
    Fijn om weer zo'n lang verhaal te lezen en dat je het zo naar je zin hebt. Geniet lekker van je vakantie.
    Heel veel liefs en een dikke kus vanaf de bank.

• 11 Augustus 2008 - 07:22

Jeroen:

Hey Sas,
    Geniet er van! En neem nog ff een duikje in de zee. Dat heb je wel verdient ;)

• 11 Augustus 2008 - 19:48

Ome Niek Tante Lida:

Sas Wij zijn in ons sas als jij in je sas bent