Wachten op de kou - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Wachten op de kou - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Wachten op de kou

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

05 Januari 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Hallo allemaal,

het zweet komt nu nog in straaltjes naar beneden. Ik zit hier in een topje, dunne broek en slippers. Morgen om 7 uur gaat de werkelijkheid weer in en is het - 10 graden.. En dat voor iemand die geen winterjas mee heeft, niet fijn! Mijn tas is loodzwaar, geen idee wat ik er allemaal extra in gestopt heb, maar ik hoef er nog maar 3 uur mee te leuren voordat ik in kan checken. Ik zit in Dar op het vliegveld. Zanzibar heb ik achter me gelaten, de winterse zomer is weer voorbij. Afgelopen weekend had ik vrij en was ik bij mijn vriendin Suzanne. We hebben leuke dingen gedaan en vooral gerelaxed. Nieuwe stukjes van het eiland gezien, erg leuk! Gekletst, gelachen, gegeten, nieuwe hotels bekeken en opgetrokken met Hilko, een leuke tourleader.
Vrijdag ging mijn groep naar het vliegveld. De 2 weken zaten er alweer op. Het was leuk met mijn zus. Zo leuk dat ze veel mensen heeft ontmoet, lees: vrienden, dat ze op safari is geweest, dat ze Tanzania heeft leren kennen. Het was gezellig en we hadden vaak geluk dat we toch een eigen slaapkamer hadden, wel zo fijn als ik aan het werk ben. De reis is goed gegaan, het was alleen warm! Het is toch beter om tussen juni en oktober hierheen te gaan. Maar geen gezeur, morgen zeur ik pas. Kerstavond ben ik weeste stappen in Karatu. Lokaal gegeten, gedronken en lekker gedanst. Oud en nieuw vierden we op Zanzibar en ik had aan het begin van de reis Champagne gekocht, die was lekker! Ik wens jullie alllemaal een heel gelukkig 2009! En ik ben benieuwd wat het nieuwe jaar allemaal in petto heeft :).

xx Saskia

• 05 Januari 2009 - 16:45

Natascha:

GOEDE VLUCHT !!!
    tot snel, xxx

• 06 Januari 2009 - 19:48

Mariëtte :

Hoi Saskia, lekker winters hier he?
    Heb je je schaatsen al van zolder gehaald?

Een heel mooi, inspirerend en vooral relaxed 2009!
    Ik hoop dat we snel weer eens "in het echt" kunnen bijkletsen.
    Regelen we binnenkort een date?

groetjes Mariëtte