Op naar Kaapstad! - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Op naar Kaapstad! - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Op naar Kaapstad!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

03 Februari 2009 | Nederland, Noord-Scharwoude

Hallo allemaal,

Weer eens een berichtje van mij. Het thuiskomen in de kou viel niet heel erg af. Schaatsen was leuk! En nu kijk ik naar buiten en sneeuwt het al een paar uur, het is gewoon wit. Ik heb het geluk om de kou over een paar dagen om te wisselen tegen de warmte. In Kaapstad is het lekker weer. Nu maar hopen dat het niet teveel gaat waaien en/of regenen. In Namibie zal het wel over de 40 graden worden en dan heb ik ook weer wat te klagen hoor. Het is ook nooit goed.. :)

Deze a.s. trip heeft nogal wat voeten in aarde gehad. 3 weken van onzekerheid en negatieve energie. Mag ik wel, mag ik niet. De baas had zich namelijk bedacht, ik was nodig op kantoor. Dat was niet goed/leuk. Ik zal jullie de lange versie van het verhaal besparen. Iedereen die me gesteund heeft en alle verhalen aan moest horen, heel erg bedankt! Het heeft me laten inzien wat ik wil en dat ik daaraan vast moet houden. Tussendoor ook nog een week de griep gehad en daardoor de vakantiebeurs gemist. Maar nu ben ik blij en hard bezig met mijn voorbereidingen.

Wat ga ik doen? De reis begint in Kaapstad, dan door naar Namibie, daarna naar Botswana en eindigend bij de Victoria Falls in Zambia. Ik heb er zoveel zin in! Dit is de reis die ik als 1e heb begeleid in 2001, toen was het nog een kampeerversie. Nu wordt het misschien wel mijn laatste reis en is het een hotelvariant. Ik ben benieuwd, ik heb me goed laten inlichten! Mooie accommodaties, reizen per truck en vliegen in de Okavango Delta. Helemaal super. Alleen zal het te warm zijn en is het regentijd. Ik ga het beleven en ik zal als het kan, een update geven.

Aan het begin van de reis ga ik op bezoek bij onze agent Marie-Nel in Kaapstad. Ik heb met haar veel mailcontact voor het werk en nu ga ik haar dan eindelijk zien! Zo leuk. En ze heeft allemaal uitstapjes bedacht, dus ik wacht het rustig af. Een paar dagen ontstressen en opladen :). Aan het einde van de reis komt mijn vriendin Geke me opzoeken, ze woont in Zambia, en kan ik weer heerlijk met haar bijkletsen en leuke dingen gaan doen!

Ik vertrek zondagochtend 8 februari en kom zondagochtend 8 maart weer thuis.

xx Saskia

• 03 Februari 2009 - 19:56

Shanna:

Hee Saskia!

Heeeeel veel plezier deze reis!
    Je hebt er hard voor moeten strijden, dus GENIET ervan!!!

Kuz Shanna

• 04 Februari 2009 - 04:01

Geke:

Have fun & tot snel!

• 04 Februari 2009 - 06:33

Suzanne:

Goede reis en veel plezier daar! Doe de groeten aan Kaapstad!

• 04 Februari 2009 - 06:48

Carlijn:

Lieve sas,

Gelukkig ga je toch, dus veel plezier. Klinkt wel heel gaaf al die landen!

Liefs Carlijn

• 04 Februari 2009 - 07:33

Sjoukje:

Hoi Sas,
    Fantastisch, dat je gaat.
    Wij vonden het een superreis.Zou hem nog wel een keer willen doen.
    Geniet er van!
    Mocht je Marvin tegenkomen, doe hem dan de groeten.
    We wensen je een fantastische groep.
    Groet, Martien en Sjoukje.

• 04 Februari 2009 - 09:26

Rob En Wendy:

Op nar de warmte veel plezier enbeleef het!!
    Tot gauw een keer Veel groeten van ons allen.
    xxx Rob

• 07 Februari 2009 - 07:49

Marga:

hey sas! weer samen op kantoor, wie had dat gedacht?! azie ligt achter mij, jij hebt afrika nog tegoed! geniet er van en ik hoor 't volgende maand! goede reis! 8)

• 10 Februari 2009 - 11:52

Thea:

Heel veel plezier, zijn benieuwd naar je verhalen
    Knuffel Thea

• 23 Februari 2009 - 17:34

Paul:

Saskia,

Heel erg van harte vanuit het hollandse en tot over een paar weken.

Maak er een fijne dag en een leuke "werk" vakantie van.

Kus.