Het is hier heerlijk! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Het is hier heerlijk! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Het is hier heerlijk!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

14 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo Allemaal,
ik ben zo ontzettend blij! Zo blij dat ik nu in geweldig Kaapstad zit. Het is heerlijk weer. Soms waait het iets te hard, soms is een beetje fris en soms een beetje te heet :). In ieder geval 20 graden...
Bij Marie-Nel was het heel gezellig. Zo gek, dat je iemand waar je alleen email contact mee hebt (2 jaar), eindelijk in het echt ziet en dat het ook gelijk klikt. En haar dochter Leah is zo lief, 4,5 maand oud. Het was een klein beetje vreemd om haar man te zien, Martin. Hij was mijn chauffeur 7 weken lang in 2001 toen ik van Kaapstad naar Nairobi ging. Leuke herinneringen opgehaald. Ze hebben een heel mooi huis vlakbij het strand in Pringelbaai. Ze kwam me dinsdagochtend halen en bracht me vrijdagochtend naar het vliegveld om de groep op te halen. De groep is leuk. Ze hadden gistermiddag vrij en 's avonds zijn we bovenop de Ritz gaan eten in een ronddraaiend restaurant waar we Springbok te eten kregen. Een goed begin vonden ze allemaal. Maandag heb ik de hele stad doorgewandeld en geshopt. 2 spijkerbroeken gekocht in de 1e winkel! En de rest van de dag niets. Vrijdagmiddag ben ik weer gaan winkelen en heb ik 3 tshirts gekocht. Helemaal goed dus. Maandag en vrijdag heb ik Desiree gezien, een tourleader, super gezellig. Zo leuk dat je aan de andere kant van de wereld vriendinnen hebt! Vandaag met de helft van de groep naar de Kaap geweest. Ik heb weer op het puntje gestaan bij Kaap de Goede Hoop. Niet zo spectaculair als de allereerste keer, maar nog steeds erg bijzonder.
Morgen begint de tour echt. De truck ziet er goed uit. Heb de chauffeur nog niet gezien.
Ik heb 1 probleempje, misschien heeft er wel iemand advies? Ik slaap ongelovelijk slecht sinds zondag. Ik slaap als ik naar bed ga tot ongeveer 2/3/4 uur en dan houdt het op. Heel vervelend, want ik heb veel meer slaap nodig. Zeker op tour. Het is heel wisselend, dus ik word niet gewoon elke nacht om 3 uur wakker. Eerst dacht ik, ik moet de afgelopen maand verwerken. Maar nu denk ik: help :)!
Normaal gesproken slaap ik heel goed, als ik naar bed ga tot mijn wekker gaat. Behalve in oktober, toen had ik dit ook en het duurde wel 6 weken :(.
Tot volgende week vrijdag in Swakopmund. Eerder kan ik niet emailen.
Veel liefs,
Saskia

  • 15 Februari 2009 - 06:23

    Suzanne:

    Hoi Saskia, douchen voor het slapen gaan en boek lezen en als dat allemaal niet helpt bij de apotheek een slaappilletje halen die kun je volgens mij daar zonder doktersrecept krijgen. Veel plezier daar in het zuiden en nog bedankt voor je sms

  • 15 Februari 2009 - 10:18

    Ome Nico -Tante Lida:

    In de oertijd was het slaapritme,4 uur slapen, een paar uurtjes weer op
    en dan weer 4 uurtjes slapen.Ga vroeg naar bed en volg dit oerritme.
    Ten slotte ben je daar bij de bakermat van het oergebeuren.

  • 15 Februari 2009 - 17:10

    Sjoukje:

    Hoi Sas,
    Je bent er nu, nu alleen nog even de spanning uit je lijf.Niet van tevoren al bang zijn, dat je niet kan slapen, want dan lukt het zeker niet.
    Niet laat koffie en weinig alcohol. Dat verzin ik niet zelf, hoor.Ben je een tijdje wakker, ga er dan even uit, iets lezen en daarna gewoon weer opnieuw lekker je bed in.
    Bij mij helpt dat. Niet te lang wakker blijven liggen.Misschien kan je nog iets warms(Thee) drinken.
    Overdag genieten van het mooie land, s'avonds een beetje ontspanning en s'nachts lekker slapen, dat wens ik je toe.
    Succes!
    Groetjes, Sjoukje.

  • 17 Februari 2009 - 11:44

    Dees:

    he sas

    wist natuurlijk al dat je t hier naar je zin had maar toch leuk om te lezen. ben benieuwd hoe t gaat met je tour. zie in t weerbericht dat er telkens regen voorspeld wordt voor namibie al iets van gemerkt?:-)in ieder geval nogmaals heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 69488

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: