Wat voelt het toch goed om hier te zijn. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Wat voelt het toch goed om hier te zijn. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Wat voelt het toch goed om hier te zijn.

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

14 Mei 2010 | Tanzania, Arusha

Hallo Allemaal, daar ben ik weer met het vervolg van mijn reis. Ik moet even ontspannen en dat kan ik wel heel goed in de vorm van emailen, niet in de vorm van niets doen. Heb niet veel rust in mijn kont. Boek 1 is echter uit en met de 2e ben ik halverwege.

Bij mama Grace was het leuk. Veel gegeten, gekletst, geslapen en gewoon daar geweest. Samen met mama Grace hotels bekeken. Een prima bezigheid en ook erg nuttig. Helaas waren wel veel hotels gesloten. Het was geen weer om naar het strand te gaan en een bezoek aan Shimba Hills is in deze tijd ook niet echt goed en had iedereen elke dag wel iets te doen, dus dat doen we misschien wel een volgende keer. Dinsdagavond terug naar Mombasa en weer bij Kush geslapen. Kush moest tot laat werken en ik wilde er voor het donker zijn, dus ondertussen ook nog een andere oud bekende tegengekomen en daar wat mee gedronken. Toevallig wonen ze bij elkaar om de hoek, dus we konden allemaal tegelijk naar ‘huis’.

In de Matatu werd ik er toch wel op gewezen dat ik niet mocht smsn en mijn telefoon weg moest doen. Daar schrok ik eigenlijk van. Ik dacht dat dat ondertussen prima kon. Iedereen hier heeft mobieltjes en het liefste nog 2 ook, omdat ze dan 2 verschillende lijnen hebben om zo goedkoop van A naar A te bellen en van B naar B. Dat is goedkoper als van A naar B en andersom. Niet dus.

Toen ik zaterdags in Mombasa aankwam, had ik gelijk geïnformeerd voor een busticket naar Moshi in Tanzania. Ik had het telefoonnummer gekregen en kon dus makkelijk een stoel boeken de dag van tevoren. Dinsdagavond ging ik mijn ticket ophalen en dezelfde jongen was daar. En woensdagochtend was hij er weer. Fijn om een ‘bekende’ te hebben die voor je zorgt. Ik kreeg weer stoel nummer 2 en zat riant. De ramen waren nu tot halverwege geblindeerd, maar ik kon er prima doorheen kijken. En er was een raam. Het eerste stuk terug naar Voi (richting Nairobi) was weer saai. Maar daarna sloegen we linksaf de bush in en was het uitzicht prachtig. De weg werd slecht en hobbelig en laat ik toch moeten plassen. Uren heb ik het opgehouden. De bus werd namelijk al voller en voller. Het was net een kippenbus, omdat het marktdag was in Taveta aan de grens, wilde iedereen die kantop. En in Tanzania past er altijd nog wel iemand bij in de bus. Ik kreeg een grote Afrikaanse mama voor me zitten, gewoon op het dashboard, half tussen mijn benen! Met de meneer naast mij klikte het niet. In het begin praatten we wat, maar hij vond mijn Engels zo slecht. Nou ja, ik weet dat het niet perfect is, maar slecht ook zeker niet. Aan de grens werd ik grondig ondervraagd. Waarom ik zo vaak in Kenia en Tanzania ben. Wat ik kom doen. Of ik niet werk. Wanneer ik wegga. Etc etc. Ben ik eens niet aan het werk, krijg je dit! Volgend jaar zeg ik dat ik mijn vriendje kom opzoeken :).

Moshi is een leuk stadje. Klein en compact. Ik had mezelf getrakteerd op een rustig hotel met een ruime kamer. Even een nachtje voor mezelf. Kon niet relaxen die middag, dus ben maar gelijk hotels gaan kijken. Het was jammer dat mijn vriendin Els op dit moment in NL is, want zij woont hier en dan had ik mooi even bij haar op visite kunnen gaan. Volgende jaar Els! Maar omdat ik alles al zo’n beetje had gedaan wat ik wilde doen, nam ik gisteren (de volgende dag) de bus naar Arusha. Het bleek een erg luxe bus te zijn en ik zat weer op stoel nummer 2. Ik heb er blijkbaar een abonnement op. Net voor Arusha ben ik in Usa River uitgestapt om Nicole te zien. Zij werkte als tourleader en woont in Tanzania en we komen elkaar af en toe tegen. Erg gezellig. Hopelijk zie ik haar morgen weer. Voor het donker doorgereisd naar Arusha naar mijn welvertrouwde NAAZ hotel. Ik werd weer zo ontzettend gastvrij onthaald. Het is mijn 2e huis. Geweldig om zo’n plek te hebben. En dat mensen mij nog steeds zo aardig ontvangen. Ik breng al jaren geen groepen meer, maar dat maakt blijkbaar niets uit. ’s Avonds uitgeweest naar Via Via en Boris weer eens gezien. Het was erg gezellig om weer eens bij te kletsen.

Vanmorgen heerlijk rustig aan gedaan. Rond lunchtijd had ik bij Shanga afgesproken om mijn klanten te zien. Het is een prachtige plek waar je heerlijk kunt lunchen. En er is een project dat gehandicapte mensen leuke dingen maken van recyceld glas en aluminium. En mijn favoriet: sieraden en tassen. Het is gestart door een dame met dezelfde naam als mij, alleen de achternaam schrijf je met 1 letter meer. Dat is toch wel heel toevallig!
De mensen hebben een super safari gehad. Een goede mix van hotels en kamperen. Mooi weer en regen. Goed eten, informatieve chauffeur. Helemaal goed. Ik heb ze uitgezwaaid op het kleine vliegveld en nu zijn ze alweer op Zanzibar. Zelf heb ik nog gekletst met George, vriend en agent. Heel goed om hem weer te zien. Hij heeft me bij een nieuw hotel voor mij gedropt waar ik nu 2 nachten ga slapen. Het ziet er prima uit met tuinen relaxte louche waar ik nu op de bank zit te internetten. Oke, dit hele verhaal heb ik gewoon op mijn laptop in word geschreven, en ik hoef het zo alleen nog maar te kopiëren en te plakken. Morgen gaan we diverse hotels in Arusha kijken en zondag op een korte safari!!

Het is weer zo goed om hier te zijn. Het voelt fantastisch.

Veel liefs,
Saskia

  • 14 Mei 2010 - 19:41

    (O) Nico (T) Lida:

    Wat is tijd en afstand
    tegenwoordig?????
    Blijf je wel voorzichtig??
    Weer leuk je verslag.
    Toedeloe en groetjes.

  • 15 Mei 2010 - 09:43

    Sjoukje:

    Hoi Sas,
    Wat een verhalen weer, heerlijk!Saai heb jij het nooit. Fijn, dat je eerste klanten enthousiast zijn.Goed begin.....!Geniet nog maar daar, want hier is het berekoud. In Andalusië was het prachtig.
    Groetjes, Sjoukje.

  • 16 Mei 2010 - 09:36

    Brenda:

    Wat een luxe. Wil ook wel weer eens naar Afrika is veel te lang geleden.

    Eerst maar is werk zoeken. Moet Terra binnenkort verlaten.

    Succes Brenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 69354

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: