Van alles wat - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Van alles wat - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Van alles wat

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Ik heb vannacht goed geslapen en ik heb vanmiddag echt gerelaxt... voor het eerst in 9 weken!

Ik ben de afgelopen weken geleefd; mam, werk, kazuri, mam en helaas weinig tijd voor vriendinnen en geen tijd voor mezelf. Maar alles voor een goed doel; mama. En ik zal eerst het beste nieuws vertellen, ze gaat langzaam hele kleine beetjes vooruit!

7 weken lang heeft ze in Alkmaar gelegen. De dokters bleven daar bij hun standpunt, mam ging niet vooruit en alleen de laatste week deelden ze onze mening dat ze ietsiepietse vooruitgegaan was, maar dat het niets betekende voor het grote geheel. Haar woordenschat wordt nu echter groter, ze zegt de gekste dingen :). Zinnen kan ze niet echt maken en als ze zelf echt iets wil vertellen dan is ze na 3 woorden de rest van de zin kwijt en dat frustreert natuurlijk. Maar goed, voor ons is het heerlijk als ze praat. En ze kan zoenen geven. En pap geeft haar bijna elke dag eten (naast de sondevoeding) en ook dat gaat langzaamaan vooruit. Om terug te komen op het doktersverhaal dat ze niets kan, ze zeggen dat ze niet trainbaar is, dat de hersenen die het e.e.a. moeten doen te erg beschadigd zijn. Dus daar ging onze goede hoop opnieuw. Het gaat echt op en neer, heel moeilijk is dat.

Enfin, het verpleeghuis had een jaar wachttijd in Schagen en wat minder in Bergen. En toen kregen we het nieuws dat ze spontaan eergisteren, dinsdag al ging verhuien naar Bergen. Helaas had het ziekenhuis geen overdracht voor Bergen gemaakt, moet mam vast liggen omdat ze anders haar sonde uit haar neus trekt (ze moet bijgevoed worden) en dat mag het verpleeghuis niet, dus dat ging niet goed. Zo jammer allemaal. Pap was echt boos en dat is hij nooit!

Gisteren ben ik naar mams nieuwe huis geweest samen met Rob (zwager) en ik kwam daar heel blij en opgelucht vandaan. Hoe aardig de mensen in het ziekenhuis waren, ze hadden niet genoeg tijd om voor mam te zorgen. En dat heeft het verpleeghuis wel. Ze heeft een eigen kamertje met wat pastel tinten en 2 ramen. De woonkamer ziet er gezellig uit en over het algemeen is het heel licht en kleurrijk. Fijn om een fijn gevoel ergens over te hebben.
Ik denk dat mam de sfeerverandering ook heeft meegekregen, want ze was gister heel wakker en spraakzaam. Niet in de zin van gesprekken voeren, meer hak op de tak, blij, boos, gewoon, fluisteren, wat zeggen, zingen enz. Ze wilde zelf haar vla naar binnen lepelen (gaat niet goed, maar ze probeert het wel). En vandaag hoorde ik dat ze een beker chocomel zelf naar haar mond bracht (met een beetje hulp natuurlijk), maar dit zijn op dit moment mega veranderingen voor ons.
De fysio, logo en arts zien haar deze week en zullen vast met een plan komen, ik ben erg benieuwd!

Hehe, wat geeft dat een rust. Echtwaar, ik merk het, was gisteravond kapot, maar goed doorgeslapen en vandaag ontspannen.

Vorige week vrijdag had ik een fantastisch personeelsfeest. Het thema was rood en we hadden met wat collega's en vriendinnen bij iemand opgetut en gegeten en konden samen naar het feest. We hebben een heerlijke avond gehad die helaas veel te kort duurde. Daarna nog naar een andere kroeg geweest en was pas om 03.30uur thuis. Niets voor mij. Helaas was mijn portemonnee uit mijn handtas gejat tijdens het dansen die om mijn schouder hing. Dus dat is ontzettend balen. Al mijn pasjes kwijt, zonde van het geld om te vernieuwen en de tijd en de stress.

Met Kazuri gaat het geweldig goed. Ik had een doelstelling voor dit jaar en die heb ik gehaald :). Daarnaast heb ik de kans gekregen om met mijn eigen stand op de vakantiebeurs te staan. Super kans natuurlijk. Brengt wel heel veel werk met zich mee, maar ik krijg gelukkig hulp en goede raad van vriendinnen.

En als laatste, ik ga 12 dagen op vakantie naar Kaapstad. Ik wilde er graag even tussenuit en ik vroeg me af waar ik gelukkig van zou worden... Van Afrika natuurlijk. Ik wilde niet gaan werken dus koos voor het zonnige Kaapstad. Nu heb ik echter bedacht dat ik Zuid-Afrika ga toevoegen aan mijn website, dus ik ga wel werken en ben daar dus ook nog even druk mee nu. Ga een auto huren en een klein rondje rijden naar de wijnregio en de tuinregio. Onderweg wat hotels kijken en verder vooral genieten. Ik vertrek de 18e en kom 30 nov weer terug.

Veel liefs en sorry dat ik niet iedereen heb teruggemaild de afgelopen periode.

Saskia

  • 11 November 2010 - 20:33

    Anita:

    Goed om te lezen Sas, fijn voor je zo al die veranderingen! En natuurlijk blijft het ook lastig, elke week is weer zo anders.

    Ga lekker genieten! Je gaat volgende week al weg, je hebt het helemaal verdient! Wat heerlijk, naar de zon en Afrika.

    En als je terugkomt gaan we weer eens bijkletsen.

    Dikke knuffel uit Enkhuizen, liefs anita

  • 11 November 2010 - 23:21

    Karin (Guatemala):

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat! En wat heerlijk dat je even op vakantie kan! Heel veel plezier...X

  • 12 November 2010 - 09:22

    Sjoukje.:

    ook al zitten we midden in de herfststormen,toch verschijnen er zonnestralen aan de horizon.
    Sas, geniet straks van Afrika.Je verdient het.
    Niet te hard weken hoor!
    Groetjes, Sjoukje.

  • 12 November 2010 - 13:30

    Suzanne:

    Hoi Saskia,
    Wat goed om te lezen dat je moeder vooruit gaat!! En dat het met jou verder ook lekker gaat!

  • 18 November 2010 - 11:08

    Carola:

    Wat fijn om te lezen! Geniet van Afrika en goed dat het met je mama iets vooruit gaat.

    Groet,
    Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 69355

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: