Een update - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Een update - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Een update

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

16 Juli 2006 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

Ik zit nu weer eens in Nairobi voor de verandering. Ook leuk! Gister eind van de middag aangekomen. En ik dacht, ik ga ff op bed liggen. Toen ik wakker werd was het 3 uur 's nachts en ik had al mijn kleren aan. Was zelfs onder de dekens gaan liggen ergens in het proces. Dus ik me omgekleed en verder geslapen. En om 10 uur werd ik uitgeslapen wakker. Heerlijk, ik had het blijkbaar nodig.

Vandaag ga ik niet veel doen. Ik ga misschien naar de film. Anna zou ik zien, maar die zit alweer in Mombassa. De meeste mensen die ik nog ken van 'vroeger' die wonen wat verder uit het centrum vandaan. Ik ga wel mijn chauffer zien die ik altijd heb op het stuk van Nairobi - Arusha, dus dat is wel eens leuk. Normaal hebben we nooit tijd, dus nu ff gezellig een biertje drinken.

Morgen wil ik gaan winkelen. Het is zo heerlijk om weer eens in een grote stad te zijn. Waar ik mijn weg ken. Alles lopend kan doen. En waar weer eens van alles en nog wat te koop is. Jammer genoeg moet ik er 2 weken mee rondsjouwen, dus ik kan moet een beetje oppassen.

Afgelopen vrijdag hadden we de launch van Chimfule Lodge in Lusaka. Het was bij de Mataka's thuis en ze hadden er een grote happening van gemaakt. Een hotel deed het eten, de bediening, alles. En er waren alleen maar hoge mensen. Directeuren, managers, mensen van het kabinet en het ministerie.
Gelukkig waren Petra en Geke er ook! Lekker met ze zitten kletsen. Moest ook nog een praatje houden. WAs een beetje zenuwachtig maar ik heb het vast goed gedaan. En ik zag ook een video met mijn gepraat erop. Verschrikkelijk! Die was een maand geleden gemaakt.

Oja, en ik heb eindelijk mijn work permit opgehaald. Ik had een brief mee om naar een hoge baas te gaan, die riep er een vrouw bij. Wij naar een ander kantoor. Een man ontfermt zich over mijn papieren. Kan ze niet vinden. Een vrouw die zegt, je moet nog effe wachten. De man die weer terugkomt met lege handen. De eerste vrouw wordt er weer bijgehaald, nee het ligt hier echt niet. Toen kwam de man op een idee en moest ik weer naar het kantoor van de 1e vrouw en jawel hoor. Mijn file was gevonden, alleen waren mijn foto's kwijt. Geen probleem, ik heb nog nieuwe bij me. De boekjes, het lijkt echt op een paspoort waren weer nieuw aangeleverd. Na veel geschrijf, stempels, handtekingen enz. was zij klaar. Toen weer naar die andere vrouw. Meer geschrijf, stempels en handtekeningen en jawel hoor, nu was ik echt klaar. Ik kon er alleen maar om lachen. Welkom in Afrika!

Ik ben blij dat ik de lodge effe achter me kan laten. Was er helemaal klaar mee vorige week. Ik doe mijn best en meer kan ik niet doen. Aan de ene kant problemen met het personeel. Aan de andere kant de bazen in Lusaka die echt doen wat hun willen en niet naar mij luisteren. Dat gaat zo gewoon niet. Nu gaat Mrs. Mataka een week de boel runnen, want ojee, een hotel zonder leiding dat kan niet. Ze doet haar best maar. het personeel zal absoluut voor haar rennen en dan maar hopen dat ze dat straks ook nog doen. Hopen dat Mrs. Mataka ook eens dingen in gaat zien die we niet meer hebben omdat ik ze bestel en zij ze niet opstuurt.

Ik vraag om een extra receptioniste, een nieuwe chef, een keuke assistent en op latere termijn een nieuwe serveerster. Ze neemt een nieuw iemand aan voor de housekeeping... Tja. wat moet ik dan he?

De zoon uit Engeland, Mwila is nu ook op de lodge. Erg jammer dat hij er niet gelijkertijd met mij is. Het is een goede jongen, met dezelfde ideeen als ik. Ik had graag een boel met hem doorgepraat.

Groetjes SAskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 69840

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: