Het leven in Zim - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Het leven in Zim - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Het leven in Zim

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

18 Januari 2007 | Zimbabwe, Harare

Hallo allemaal,

hoe is het met jullie en is er nog ander nieuws uit Nederland?

Ik was van de week even heel erg ziek, maar dat is gelukkig ook weer voorbij. Het begon midden in de nacht, diaree en overgeven. Het hield de hele dat aan. Toen Boris weer thuis kwam was hij heel lief voor mij, dus dat was erg fijn. Gister alleen maar koorts en uitgeziekt en vandaag ben ik weer beter.

Het regent hier nu bijna elke middag dus dat zorgt voor wat afkoeling. Het was heet hier!

Vorige week heel veel mensen gezien. Een dagje gezellig met Noor samen geweest. Dat is wel leuk, zij is met de broer van Boris en ze wonen vlakbij! In de weekenden gaan we vaak bij vrienden langs om te lunchen en dan neemt iedereen wat eten mee en gaan we pas 'savonds ergens naar huis toe. En iedereen komt overal vandaan. US, UK, India, Canada, Zimbabwe en nu ikke uit NL.

Boodschappen doen duurt hier heel erg lang als je prijsbewust bent. Nergens zijn de prijzen hetzelfde en met een beetje pech zijn ze volgende week weer overal verandert. De inflatie in Zim is 1200%. De officiele koers is Z$250 voor de us dollar en de zwarte markt koers is Z$3100 voor de us. Boodschappen hier doen is volgens mij duurder dan in Nederland!!!

Voor het eerst? in mijn leven is mijn geld bijna op en ik heb nog 2 weken te gaan voordat ik uit Zim vertrek... Moeijlijk hoor. Dat je niet kunt kopen of kunt doen wat je wilt en dat terwijl ik nog geld in NL op de bank heb staan..... Zo wil ik heel graag wat van Zim zien, maar ik heb geen geld voor benzine en met de bus kom je nergens. Houdt het op he!

Ons huisje bevalt ons nog steeds erg goed. En we hebben zoveel groen om ons heen en zoveel pluimvee rondlopen. Dat vind ik nooit in NL.. We hebben een extra slaapkamer voor bezoekers!!!!

Vorige week hadden we gesolliciteerd op 2 banen bij een reisbureau hier in Harare. Een lang gesprek, het had veel mogelijkheden en vooral het belangrijkste, de mogelijkheid om een gewoon leven leiden!!! Maar we hebben niets meer gehoord. Nu gaat alles hier langzaam, dus ik moet nog even hoop houden.!

Over 2 weken weer naar Tanzania toe. Het was nog een heel gedoe om een ticket hier te vinden. De prijzen zijn omhoog geschoten, of het is gewoon een groot verschil om vanaf Lusaka naar NBO te vliegen of vanaf Harare. Maar nu heb ik wel een goede deal gevonden. Vlieg 31 jan. naar NBO toe en op 3 feb. ga ik met de groep van maar 12 man naar Arusha toe. De groep vliegt op mijn verjaardag naar huis toe en ik en Boris gaan 25 feb. terug naar Harare. Effe heerlijk samen zijn op een paradijs eiland. (nu maar hopen dat het niet regent). En daarna moet er wat gebeuren of ik kom richting Nederland.

Oke, dat was wel weer een boel text. Tot de volgende keer!

x Sas

Ps: Nathalie en Ben, hoe is het met jullie? Hoe was jullie vakantie en waar zijn jullie nu?

  • 18 Januari 2007 - 11:08

    Judith:

    Hoi Sas,

    Hier gaat het goed, druk. Vandaag raast er een storm met veel regen over NL.
    Een extra slaapkamer voor bezoekers, is dat een stille hint?
    Succes met je soll. en veel plezier op reis.

    Liefs en een dikke zoen, Juud

  • 18 Januari 2007 - 11:42

    Geke:

    Lieve Sas,

    Het is koud, het regent en het waait ontzettttttend hard in Nederland.... Ik kom 7 feb aan in Lusaka en dan de 12e aan t werk!!! Spreek je snel, heb je nog geprobeerd te bellen maar ik kwam er niet doorheen, sorry.

    Dikke kus, Geke

  • 19 Januari 2007 - 08:16

    Carlijn:

    Lieve Sas, leuk om te horen hoe het dagelijks leven bij jou is. Succes met de sollicitaties! Dikke kus Car

  • 26 Januari 2007 - 18:01

    Suzanne En Boblee:

    Hoi Saskia, Hhoe gaat het? Hier alles goed wanneer zijn jullie op Zanzibar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Harare

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 69523

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: