Timboektoe, dat is een eind reizen! - Reisverslag uit Timboektoe, Mali van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Timboektoe, dat is een eind reizen! - Reisverslag uit Timboektoe, Mali van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Timboektoe, dat is een eind reizen!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 Maart 2008 | Mali, Timboektoe

Hallo allemaal!

Zoals beloofd, een berichtje uit Timboektoe! Dat is een end weg. Voor de mensen die in Tanzania zijn geweest, het is een combi van de weg naar Lake Eysi en de Serengeti. Het begint met asfalt en daarna wordt het gravel, afgewisseld met zand. De bomen worden struiken en aarde verandert in zand. Sinds een paar weken is er ook in Timboektoe asfalt te vinden, het moet niet gekker worden. Daarnaast is er een hoop zand, want de Sahel begint waar de stad eindigt en dat is 1 blok van ons hotel verwijderd. Het hotel heeft zowaar een zwembad, daar ga ik vanmiddag maar even in afkoelen, dat kan ik wel gebruiken. De hotels zijn erg goed op deze reis moet ik zeggen, het eten soms oke, soms lekker. Een paar dagen heb ik niet gegeten, want ik was helaas ziek geworden, maar ben nu gelukkig weer bijna beter. Het is heet, maar het is te doen. de groep is klein en blijft klein. Alles gaat dus lekker snel. 1 meneer is niet leuk, de andere 4 gelukkig wel.

Wat heb ik gezien tot nu toe? Segou, waar we een stukje gevaren hebben in een pinasse op weg naar een dorpje waar ze elk weekend alle klei potten die ze gemaakt hebben verbranden. In Djenne natuurlijk de bekende Grande Mosque en de grote markt erom heen. Mopti heb ik zeg maar over geslagen. En vanmorgen hebben we gewandeld in Timboektoe. En als ik straks thuis kom heb ik een stempel hiervan in mijn paspoort staan! Morgen op weg naar de Dogon, ik ben benieuwd. De huizen zijn hier heel anders gebouwd dan wat ik tot nu toe gezien heb in afrika. De mensen zijn heel mooi traditioneel gekleed en erg vriendelijk. Nu is het bijzonder jammer dat ik geen frans spreek, want dat had het wel veel leuker gemaakt. Het landschap is een beetje saai, maar Mali is absoluut een mooie bestemming om gezien te hebben!!

Nu heb ik heel erg mijn best gedaan om vooral niet in contact te komen met leuke jongens, maar ik ben vandaag gewoon verkocht door de reisleider en een klant aan een Malinees die engels spreekt en in Timboektoe woont... Nee bedankt, maar pap, het had je 100 dromedarissen opgeleverd, de rl zou er 6 krijgen en de medereiziger een brommer. Niet verkeerd toch? Maar help, laat me hier niet achter!

Voor de mensen die me hebben gesmsd, dat komt niet aan, dus doe het maar niet.

Tot de volgende keer,

Saskia

  • 13 Maart 2008 - 13:26

    Petra:

    He sas,

    Wanneer ben je terug? moeten we je terug komen kopen?

  • 13 Maart 2008 - 14:00

    Mariette:

    Hé Sas, Lees nog steeds met veel plezier (lees: toch wel enige jalouzie) al je berichten overal vandaan. Goed te lezen dat het je zo goed gaat maar nog beter dat je je niet laat verkopen aan de eerste de beste Malinees. En dan.....wat moet je vader nou met 100 dromedarissen........ook zelf een bruid kopen soms? Zal je moeder leuk vinden... hihihihi......

    Veel plezier nog en groetjes.......

  • 13 Maart 2008 - 14:54

    Carola:

    Pap en dromedarissen wat een super aanbieding! Ik ken alleen de kamelen en geit variant :-)Doe je Wybe de groetjes. Geniet ervan.

  • 13 Maart 2008 - 15:39

    Pap En Mam:

    he schat,
    Ben voorzichtig en laat je niet omkopen De tuin is te klein voor al die dromedarissen.
    Geniet nog maar even want voor je het weet is het voorbij, kus

  • 13 Maart 2008 - 19:38

    Rob, Juud En Femke:

    Hé Sas,

    Dat de telefoon niet werkt had ik al gemerkt.

  • 13 Maart 2008 - 19:40

    Rob, Juud En Femke:

    Er moest nog meer bij...

    Veel plezier nog en geniet ervan. Verder niet meer ziek worden!

    Dikke kus van ons 3en!

  • 13 Maart 2008 - 20:45

    Heleen:

    Hahaha goed verhaal!! Best ook leuk om echt tegen iemand te kunnen zeggen, tot in Timboektoe, dus overweeg dat aanbod nog es, of maak er kippen van...die passen vast wel in de tuin van je ouders...! :-)

  • 14 Maart 2008 - 12:26

    Nitza:

    haha wacht maar totdat je in Pays Dogon bent.. wordt t veel erger.. at least daar had ik 3 weken last van! Super leuk om je verhalen te lezen, heb ook je vorige gelezen! Have fun in Pays Dogon, mocht je in Tireli komen en slapen in campement Dogolu, doe ze please de groetjes van mij... Ik mis ze!!

    Groetjes Nitza

  • 14 Maart 2008 - 16:49

    Suzanne:

    Hoi Sas,
    zo te lezen vermaak jij je wel daar!! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    Groet Suzanne

  • 15 Maart 2008 - 20:53

    Nico En Lida :

    Bedankt voor je email
    We vinden het prachtig om je zo te kunnen volgen. Groetjes en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Timboektoe

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 69506

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: