Een lange weg te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Een lange weg te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Een lange weg te gaan

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

21 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal,
Ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie berichtjes/smsjes/telefoontjes. Het geeft steun, het is erg fijn.
We zijn nu 2 weken verder en jullie willen vast graag weten hoe het nu gaat. Mama is stabiel. Ze is gisteren van Amsterdam naar Alkmaar gebracht en ligt daar nu op een 2 persoons kamer op de verpleegafdeling. Ze slaapt. Ze is niet in coma, maar ze is ook niet bij bewustzijn. Ze reageert soms en soms ook niet. In deze fase moet het teveel aan vocht uit haar hersenen gaan zodat ze wakker kan worden. Ze moet het bloed dat nog in haar hersenen zit opruimen. En de druk in haar hoofd moet weer in evenwicht komen. Dat zijn de belangrijkste dingen en deze fase kan enekele weken tot enkele maanden duren..
Afwachten is het woord van de dokters. Hopen is ons woord. En mama's woord is: jawel hoor! Ze zegt ook ja, nee en zeker weten. En als ze wat zegt zijn wij heel blij. Als ze (bijna) niets zegt is het bezoek wel saai :(.
Tot gisteren heb ik haar elke dag bezocht, dat zal nu iets minder worden, want Alkmaar is toch verder weg dan Amsterdam. Maar ook dat is goed. Dat geeft tijd om na te denken en wat kleine dingetejs voor mezelf te doen. Ik werk gelukkig niet full time en iedereen op mijn werk is super aardig voor me, zo fijn! Het is een moeilijke periode, het is zo vreselijk moeilijk om alleen maar te kunnen afwachten.

Groetjes Saskia

• 21 September 2010 - 21:37

Medardo:

Alle beste wensen zo dat jouw moeder helemaal beter word.

liefs

• 21 September 2010 - 23:11

Karin:

Heel veel liefs vanuit Mexico! Hoop van harte dat het snel beter met haar gaat! X

• 22 September 2010 - 10:23

Marije:

Hoi Saskia,
    Sorry, kijk af en toe naar je berichtjes.
    Maar erg naar dat het zo goed gaat met je moeder, veel sterkte!
    Hoe gaat het verder met je? In Nederland aan het werk of elders? Begreep dat je een eigen bedrijf was begonnen.
    Ik werk bij de ING 3 dagen per week en het bevalt goed.
    Inmiddels zwanger van nummer 2 en 8 februari uitgerekend.
    Groetjes en nogmaals sterkte,
    Marije

• 25 September 2010 - 18:15

Oom Nico /Tante Lida:

Lida is vanmiddag met Judith naar Ans geweest.
    Ik was erg aangedaan, vindt het heel erg voor Peter en ook voor jullie.Zeker voor Ans.
    Laten we hopen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.
    Hou jullie goed, het aller, aller beste toe gewenst.

• 27 September 2010 - 08:29

Maaike:

Lieve Saskia,

Net terug uit Griekenland en lees je berichtjes... tjee dat is schrikken! Fijn om te lezen dat je ook het positieve kan zien. Heel veel sterkte gewenst voor jou, je moeder en je gezin!

Liefs Maaike