Immigratie problemen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Immigratie problemen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Immigratie problemen

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

26 Januari 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

He, he, eindelijk in NWZ, maar het was nog even spannend of ik Nieuw-Zeeland wel in mocht..........!

Immigratie procedure NWZ:
- je komt uit het vliegtuig, je hebt een aankomstkaart ingevuld en je gaat naar de immigratie desk om een stempel te krijgen. Die kreeg ik heel gauw. Met de gewone vraag erbij wat ik ging doen. Ik ga rondreizen en ik ga vrienden bezoeken. Ben je hier al eerder geweest? Ja.
- was ik daar voorbij, ik dacht, dat ging makkelijk, komt er een andere man naar me toe. Wat kom je hier doen? Ik ga rondreizen en vrienden bezoeken. Je bent hier vorig jaar december ook al geweest. In 2004, ja. Oke, ik mocht doorlopen en mijn tas ophalen.
- Ik heb mijn tas, loop langs de drugshonden die natuurlijk stil blijven staan bij mijn tas omdat ik daar afgelopen vrijdag mango's in heb vervoerd en dat kun je nog een beetje ruiken. En fruit is verboden om in te voeren. Maar goed, ook daar kom ik langs.
- Dan moet je je instapkaart nog eens laten zien en daar werd mij gezegt, volg de blauwe lijn. Oke.
- En toen werd het stil. Komt een aardig uitziende man op me af, maar zegt, zet je tassen op die tafel en neem plaats op een stoel.

Ohoh, en toen begon het. Ik kreeg een knalrode kop en die werd alleen maar roder. Komt er een andere man op me af. Heb jij zelf deze kaart ingevuld, heb jij zelf je tassen ingepakt, heb je er niet iets bijgekregen van iemand anders, heb je drugs bij je? Wat kom je hier doen, waar ga je heen, ben je hier eerder geweest? Voor welk bedrijf werk je, vind je het leuk. Enz.
Pen en papier erbij en hij ging van alles opschrijven. Paspoortnummer, hotel waar ik heenga, adres van Johanna, naam van Summum. En ik daar maar zitten. Durfde niets te vragen. En toen werden mijn tassen compleet geleegd en gecheckt of er echt geen drugs in zat of heeft gezeten. Nog meer wachten, nog meer overleg. En uiteindelijk mocht ik door.

Waarom ik eruit werd gehaald? Geen idee. Wat misschien het probleem was, ook geen idee. Ik had echt niets mee wat ik niet in mag voeren. Maar jeetje zeg, dit was eng! Laatste keer NWZ denk ik zo....

Groetjes Saskia

  • 26 Januari 2006 - 07:14

    Carlijn:

    Jee, wat een eng verhaal, bah zeg. Gelukkig is het goed gekomen.
    Liefs Carlijn

  • 26 Januari 2006 - 07:58

    Edwin:

    Tjee Sas,
    ik had nog zo gezegd: 'neem nou geen drugs mee... ;-) '
    Tja fruit, daar zijn die honden voornamelijk voor (en ander eten). Je mag eigenlijk niet werken daar of wel?
    Succes met je verdere reis en de groep! viel spaß!

  • 26 Januari 2006 - 09:29

    Judith:

    Tja Sas,
    Zo maak je nog eens wat mee!

  • 30 Januari 2006 - 21:16

    Natascha:

    Nou, wat een verhaal zeg. Gelukkig ben je wel wat gewend en zoals Juud schrijft, zo maak je nog eens wat mee. Ja, niet alles kan meezitten he onderweg. In ieder geval heb je ook businessklas gevlogen en gebadderd.
    Ik wens je heel veel succes en plezier in dit mooie land.
    Heel veel liefs uit Guatemala, que te vaya muy bien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 69365

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: