Een geregeld leventje - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Een geregeld leventje - Reisverslag uit Noord-Scharwoude, Nederland van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Een geregeld leventje

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

21 Maart 2006 | Nederland, Noord-Scharwoude

Het was een lange tijd stil, maar dan heb ik nu ook wel weer eens nieuws. De tijd vliegt voorbij. Een maand geleden vloog ik vanuit Nieuw-Zeeland naar Hong Kong toe. Ik had daar een stopover van 3 nachten/ 2 volle dagen. Ik heb veel toeristische dingen gezien, maar wilde eigenlijk helemaal geen toerist zijn, gewoon geen zin in. Maar goed, been there, done that, tick! Ik ben weer een stempel, een stad, een ervaring rijker zullen we maar zeggen. Klinkt misschien negatief, maar het was wel leuk hoor!

De 1e week thuis ging snel voorbij. Spullen opruimen, een beetje van dit en een beetje van dat en natuurlijk opzoek naar een baan. En die baan had ik eigenlijk ook best gauw gevonden.

In week 2 op maandag had ik een gesprek bij een bedrijf in Amsterdam WTC en sinds die dinsdag ben ik een werkende vrouw. Om half 8 met de bus mee, dan rennen voor de trein, dan nog een stukje metro en dan maar hopen dat ik op tijd op het werk aankom. Wat erop neerkomt dat ik 3 van de 5 dagen 5-10 minuten te laat kom... Vinden ze niet zo heel leuk daar op het werk. En op de terugweg kan ik het rustig aan doen, metro, trein en bus en dan ben ik tegen 19.00 uur weer thuis. Het werk is iets administratiefs voor een beurs die eind mei georganiseerd wordt. Iedereen loopt te stressen, maar ik gelukkig nog niet hoor. Ik had het vandaag voor het eerst pas een beetje druk. Het is wel aardig, niet geweldig, maar wel werk en geld. Het voornemen is in ieder geval om het nog een maand te doen. Officieel moet ik nog 11 weken, maar zover kijk ik nog niet vooruit.

Verder probeer ik zoveel mogelijk mensen te zien nu ik 'even' in Nederland ben. En dat is soms nog knap lastig, want een werkende vrouw heeft maar weinig vrije tijd over kom ik achter.... Zucht, denken jullie, dit is een normaal leven.... waar klaagt ze over? Ik moet er gewoon nog even aan wennen, that's all!

Voor de mensen die afvragen wat mijn plannen zijn. Dat is in NL zijn tot en met mei en dan weer terug naar Tanzania. Ik weet nog niet voor hoe lang ofzo, dat komt allemaal wel. Mijn plannen wijzigen toch veel te vaak om daar nu al duidelijk over te zijn.

Groetjes!!

• 21 Maart 2006 - 21:00

Wemke:

Haha, eindelijk eens dat gevoel van een werkende vrouw! Gefeliciteerd met je baan in ieder geval. Geld is toch niet verkeerd! Genietze van koude nederland en het maken van mooie plannen!

• 23 Maart 2006 - 14:35

Medardo:

Hei Sas,
    Gefelisiteerd voor je baan, ik weet dat gevoel van binnen tussen 3 muuren en een duur te zijn, ik zal ook niet kunnen. Verder groepen voor Ecuador gaat niet zo bijzonder tot nu toe is geen groepen voor een beetje lasstig zo.

Ok de groeten
    Medardo