Op z'n afrikaans... - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Op z'n afrikaans... - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Op z'n afrikaans...

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

18 November 2006 | Tanzania, Arusha

De bank:

Ik ging om 10.15 uur naar de bank toe om mijn geld van mijn bankrekening te halen. Dus ik vraag aan het loket hoeveel geld er op mijn rekening staat. Zegt die meneer, niet genoeg, je moet er meer geld op zetten om aan het minimale bedrag van $1000 te komen! Ik zeg, ik wil mijn geld eraf halen en mijn bankrekening sluiten. Oke, xx staat erop je rekening, ga maar naar dat andere loket toe.
Dus ik vraag aan de nieuwe meneer, ik wil graag deze dollars opnemen. Wij hebben geen dollars. Oh, jullie zijn toch een bank? Ja, maar we hebben geen dollars meer. Krijgen jullie die vandaag nog? Ja. Hoe laat? Rond 11 uur. Oke, we komen terug, wat is je telefoonnummer?
Wij komen terug (ik was weer eens samen met Geke) worden we doorgestuurd naar een mevrouw. Je kunt je rekening hier niet sluiten, dat moet in Lusaka gebeuren. Geen probleem, dat regel ik wel. En je kunt niet al je geld opnemen, je moet er wat op laten staan. Het is niet verstandig om je rekening uberhaupt te sluiten. Oke, hoeveel kan ik dan opnemen? Oke, maar we hebben nog steeds geen dollars, kom na half 2 maar terug. (shit shit shit, even vergeten dat dit de hele dag kan duren). We komen weer terug, het is oke, de dollars zijn aangekomen, ga maar weer terug naar meneer 2, hij zal je de dollars uitbetalen. Helaas is meneer op lunch pauze, hij komt zo.... Ja ja, uiteindelijk was hij er, maar wilde me geen honderdjes uit betalen, alleen 20jes en 50jes. Dus ik een beetje gepikeerd. Nee meisje, je had het in Mfuwe moeten regelen, je moet al blij zijn dat je hier je dollars krijgt, de volgende keer moet je van tevoren bellen om dit te regelen. Jaja, ik heb nu geen geld meer in Zambia op de bank staan.

Hoezo effe naar de bank?? Of internet bankieren?

Het vliegtuig:
Het vliegtuig had een lekke band! Hebben jullie dat wel eens eerder gehoord? En daaraan moest gewerkt worden met ruim 10 man voor ruim een uur.

Hoezo effe een bandje verwisselen?

--------------------

Maar goed, ondertussen heb ik het halve continent afgereisd. Van Swaziland met de bus naar Jo'burg, met het vliegtuig naar Lusaka. Daar weer heerlijk 2 nachtjes bij Geke gelogeerd en bijgekletst. Van Lusaka met het vliegtuig (nadat de band geplakt was) naar Nairobi. In het vliegtuig aan de praat geraakt met een groep blanke Zimbabwanen en gelijk een cottage geregeld voor volgende maand voor mij en Boris om te wonen! Erg makkelijk. En vandaag met de bus naar Arusha!!! Ik ben er weer. Helaas slapen we niet meer in Naaz hotel, dus ik mis al mijn vriendinnetjes. Morgen op safari en ik heb er weer erg veel zin in.

Voor de mensen die me willen bellen of smsn, mijn nummer is iets gewijzigd, een 4 is een 5 geworden: +255-755745281.

Veel groetjes,
Saskia

• 18 November 2006 - 14:01

Suzanne:

Hoi Saskia!!
    Wanneer ben je op Zanzibar? Ik ben er tot 16 december, groet en veel succes op je reis!

• 18 November 2006 - 15:44

Judith:

Hoi lieve Sas,

Je moet er wel iets voor over hebben...
    Gelukkig zijn wij niet zo moeilijk. Je mobiel is als het goed is geregeld.
    Veel plezier op safari.

Liefs, en een dikke zoen,
    Rob en Judith

• 18 November 2006 - 19:28

Carola:

Veel safari plezier! Ik blijf hier gewoon Internet bankieren ;-)

• 19 November 2006 - 10:30

Natascha:

Nou Sas, je hebt in ieder geval weer iets om ons te schrijven... Heb je andere problemen als ons. Gelukkig komt het na wat geduld wel weer goed. Veel plezier in Tanzania met al je bekenden!
    Heel veel liefs+dikkeX

• 19 November 2006 - 17:16

Edwin En Carlijn:

Veel plezier en hopelijk zie je nog eens een nieuw wild dier!
    Liefs van ons