Zimbabwe - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Zimbabwe - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Zimbabwe

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

19 December 2006 | Zimbabwe, Harare

Zimbabwe,

Ik was er wel eens geweest, jaren geleden, maar ik weet er eigenlijk niets van. Mijn beeld was dan ook zeer verkeerd, het valt best mee, ruime stad, veel mensen enz. hoewel Boris zegt, hoe langer je hier bent, hoe meer je opvalt. We zullen wel zien.

Vorige week woensdag kwam ik aan op het vliegveld in Harare. Boris stond me op te wachten want hij was maandags aangekomen. Dolblij zijn we allebei omdat we weer samen zijn. Elke dag zien we wel vrienden van hem, blanke, zwarte, gekleurde, een hele mix maar over het algemeen zijn ze allemaal erg leuk en aardig. Ik heb ook een deel van zijn familie ontmoet. Nu wist ik wel dat zijn familie groot was, maar zo groot? Ik heb maar een hele familie stamboom uitgetekent toen we savonds thuis kwamen zodat ik iedereen kan plaatsen en namen kan gaan onthouden! We hebben nog geen huisje gevonden wat op zich wel erg jammer is. Maar we zitten nu in een backpackers lodge op een aardige lokatie en veel zijn we niet ‘thuis’.

Het geld in Zim is waanzinnig. Met 10.000 zim dollar kom je niet ver. De koers verandert nogal vaak en ligt nu rond de 3.000 voor een us dollar. Een tijdje terug hebben ze 3 nullen weggehaald.... Jaren geleden lag de koers volgens mij op 200 op de zwarte markt en 80 bij de bank. Niet te geloven toch? Ik heb nog niet echt een idee van prijzen omdat Boris alles mag betalen :) Uitgebreid ontbijten kost Z$20.0000, dus eigenlijk Z$20.000.000 we hebben hier hele bundels geld op zak!

Gisteren zijn we naar een musical geweest. Inferno Disco was de titel, over de jaren ’70. Het was erg leuk en het grappige was, we hebben heel vaak meegedanst. Je hoeft hier niet op je stoel te blijven zitten en wij zaten vooraan, dus we hebben heel wat afgedanst en mee gezongen.

Iedereen is hier vol van kerst. Wat gaan jullie doen? Is de vraag die we heel vaak horen. Ik heb totaal geen kerst gevoel, maar ja, een feestje is nooit weg. We gaan 1e kerstdag naar Boris zijn familie toe en 2e kerstdag waarschijnlijk met vrienden wat leuks doen. Naar een meer vlakbij Harare, bbqn, veel drinken, veel lachen en kletsen. Maar ja, iedereen is nieuw voor mij dus ik voel me hier nog niet helemaal happy en op mijn gemak.

Ik heb niemand een kerstkaart gestuurd, maar bij deze: Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen toe met veel gezelligheid en een super gelukkig nieuwjaar!!!

We hebben plannen gemaakt om een paar plaatsen in Zim te gaan bezoeken. Ik ben benieuwd, samen op vakantie en de toerist uithangen.

Dikke kus aan iedereen,
Saskia

Ps: je kunt me smsn op mijn nl mobiele nummer +31-642307597. Ik sms terug via Boris zijn mobiel en dan maar hopen dat het allemaal aankomt. Het netwerk is hier overbelast en het duurt soms uren voordat je iemand kunt bereiken die je wilt bellen....

  • 19 December 2006 - 13:06

    Claudia:

    Hoi lieve Saskia,
    Al een tijdje niets van me laten horen, maar ik denk veel aan je. Ben erg druk bezig met de verbouwing en mijn verhuizing. Eind jaar zitten we in ons nieuwe huis.Vanaf janauri mail ik je weer meer.
    Ik wens jou en Boris hele leuke feestdagen toe en het allerbeste voor het nieuwe jaar.

    Liefs, Claudia

  • 19 December 2006 - 19:49

    Heleen:

    Hoi Sas!
    Weer nieuwe dingen ontdekken en nieuwe mensen op je pad. Je kunt niet zeggen dat je leven saai is! ;-)
    Geniet van Zimbabwe en ook ik wens jou en Boris hele fijne feestdagen en een geweldig en gezond 2007!
    Liefs,
    Heleen

  • 20 December 2006 - 10:21

    Rob:

    Hoi Sas,
    We lezen je berichten altijd trouw. Heel veel plezier en geluk samen.
    Vanaf hier hele fijne kerstdagen en een super 2007.
    Groetjes en dikke kus van
    Rob,Wendy,Marly en Brian.

  • 21 December 2006 - 20:15

    Marije:

    Hoi,
    Zo te lezen alles goed.
    En je hebt ook een vriend zo te lezen, boris? Of iemand waarmee je nu optrekt.
    Hier in NL gaat alles z'n gangetje. Werken, weekend vieren etc. niet veel bijzonders. Komende week is het natuurlijk alweer kerst. Kerstavond vieren we bij Jarno zijn zus, eerste kerstdag bij mijn ouders en tweede met vrienden. Zo doen we het bijna elk jaar.Best gezellig, maar dat eten...
    En jij zo te lezen bij de familie van Boris, wonen die daar? Het klinkt allemaal goed. Werk je in Afrika nog steeds via Summum of een andere organisatie.
    Zoals je misschien al wist willen Jarno en ik komend jaar in oktober naar Tanzania en Zanzibar. Is dat goed met z'n tweeeen te doen of beter met een groep?
    Jij veel plezier en natuurlijk prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
    Groetjes,
    marije

  • 07 Januari 2007 - 15:51

    Suzanne:

    Hoi Saskia, jij ook nog een gelukkig nieuwjaar toegewenst, hier alles goed, na een hectische reis met overstromingen iin de Masai Mara, ben ik nu twee dagen thuis voordat mijn nieuwe reis weer begint. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Harare

Nederland

Recente Reisverslagen:

16 April 2012

Social Media

23 Januari 2011

Succes

31 December 2010

2010

25 November 2010

Hotel inspectie trip

11 November 2010

Van alles wat
Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 69400

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: