Weer op pad - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Weer op pad - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Weer op pad

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

02 Februari 2007 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

Ik heb Zim even achter me gelaten en ben weer terug in Nairobi. Mijn groep komt vanavond aan en dan morgen lekker naar Tanzania toe. Heb er weer zin in, zeker in de safari.

Ik ben hier met Boris. Dat is wel erg leuk. Niet dat hij mee gaat op reis, maar wat had hij te doen in Zim? Bovendien moesten we op zoek naar andere woonruimte, dus om het makkelijk te maken heeft hij gewoon zijn ticket omgezet. Hij zou zowieso al naar Zanzibar gekomen zijn.

Dat is nog wel grappig. Een ticket van Harare naar Dar was goedkoper dan een ticket van Harare naar Nairobi. Wel als je zou verwachten dat het vliegtuig eerst naar Dar vliegt en dan naar Nairobi. Mooi niet dus. Eerst Nairobi en dan Dar. Niemand die je ticket daar controleert dus hij is gewoon in Nairobi uitgestapt en ik had zijn bagage ingecheckt. Makkelijk he!

Op het vliegveld in Zim hebben ze erg leuke souveniers te koop. Prijzen in Zim dollars, erg goedkoop. Helaas, tussen de immigratie en de winkels/ boarding gates in, moet je al je overige Zim dollars inleveren. Je mag wel 5000 Zim dollars per persoon uitvoeren wat gelijk staat aan 1 us dollar.... Idioot! Lekker luchtje van Hugo boss kost 220.000 zim dollar : de koers van 5000 = US$44. Maar in US$ is het geprijsd voor 88..... Dus ik heb maar niets gekocht.

Oke, verder niet veel te vertellen. Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes Saskia

Ps: er is geen usb aansluiting, dus nog steeds geen nieuwe foto's. Sorry!!!

• 02 Februari 2007 - 10:29

Carlijn:

Heel veel plezier met je reis! Leuk dat Boris mee is, liefs Carlijn

• 02 Februari 2007 - 10:58

Carola:

Veel plezier weer in Tanzania en vooral samen op Zanzibar. Lijkt mij een van de leukste plekken op aarde om samen met je lief te zijn! Ga je voor Summum op pad?
    Liefs uit De Bilt

• 03 Februari 2007 - 19:42

Geke:

Geniet van het mooie Afrika!

• 11 Februari 2007 - 17:50

Maaike:

Oeps, de spamfilter heeft al jouw mail verwijderd... fijn dat mijn (nieuwe) computer jouw mail als zodanig ziet... NOT! Vandaar een late reactie van mij! Heel veel plezier ennehuh... vergeet niet te genieten!

Liefs Maaike