Home sweet home - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Saskia Bruin - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 September 2012 | Tanzania, Dar es Salaam

Hallo allemaal,
Ik ben weer in Tanzania en ik hoef helemaal niet te wennen, ik ben er gewoon weer. Bijna alles is het nog hetzelfde, er zijn wat nieuwe restaurants, het is drukker geworden op de wegen, het weer is van slag, net als in de rest van de wereld, maar verder?

Woensdag 22 aug vloog ik met KLM rechtstreeks naar Kilimajaro, heerlijk! Daar stond George me op te wachten en heb ik een hele week bij hem, zijn vrouw mama Ronnie en Ronnie (2,5jaar) gelogeerd. Ik heb er absoluut een nieuwe vriend bij :) en hij een nieuwe zus want hij noemt mij dada. Op mijn computer heb ik een foto van mijn vader, broer en zussen staan en hij weet ze allemaal te benoemen! Ze hebben een groot huis, ik heb een eigen slaapkamer met goed bed. De keuken is nog niet helemaal af, maar mama Ronnie kookt de lekkerste maaltijden. Afvallen of hetzelfde gewicht houden wordt lastig hier!! De badkamer heeft een wc en douche, alleen in één en wel zo dicht op elkaar dat altijd alles nat wordt, maar ach. De was wordt gedaan door een meisje dat elke dag komt helpen en zo leef ik in een hotel. Met mama Ronnie was ik Swahili voor mij en voor haar engels aan het oefenen. We hebben zelfs samen (hard)gelopen.

Zaterdag 25 aug kwam mijn vriendin Kim met haar schoonfamilie aan in Tanzania en we hebben samen hele leuke dagen gehad. Zondag naar het Arusha Nationaal op safari. Een heel mooi park qua landschap, qua dieren een beetje weinig. Daarna een plons in het zwembad van hun hotel genomen en ’s avonds lokaal uit eten geweest. Maandag rustig aan vertrokken naar de lokale markt en daarna naar mijn favoriete lokale project Shanga geweest. Hier maken doven en blinde mensen hele mooie producten met gerecyclede spullen. De glasblazerij is ontzettend knap. Daarnaast kun je hier heerlijk eten, een 5 gangen lunch voor 20 dollar. Mama Ronnie had daarna de hele familie uitgenodigd om bij hun thuis te komen en dat was zeer gezellig. Erg handig ook dat ze 2km bij George vandaan in een hotel logeerden.
Dinsdag gingen Barbara en Sander de Kilimanjaro beklimmen en ik, Kim, Jet en George gingen voor 24 uur bezoek bij een Maasai dorp ten westen van de Kilimanjaro. Eindelijk in een modderhut geslapen! Maar dan wel één die op de toeristen was afgesteld, alhoewel het bed van takken gemaakt was met een koeiehuid. Veel informatie gekregen, foto’s gemaakt en als het goed is zal ik ook een filmpje op youtube downloaden. ’s Avonds bij het kampvuur gegeten en daarna op tijd naar bed.
Woensdag terug naar Arusha en Kim en Jet bleven toen ook bij George slapen. Een rustige middag en avond gehad. De kookcursus werd gewoon een beetje meehelpen koken, maar we hebben lekker en traditioneel gegeten.
Donderdag gingen Kim en Jet dan toch echt op safari en nam ik de bus naar Moshi. Een vriend van mij was net terug uit Oeganda en voordat hij naar NL vloog kon ik hem nog net zien. Erg gezellig om bij te kletsen, wat te drinken en te eten. Is toch niet voor te stellen, rijden we rond in een mooie auto met Nick & Simon in de cd-speler! Ik heb een nieuw favoriet liedje, kijk omhoog. Ik heb hem constant achter elkaar aan gespeeld, of er nog meer leuke liedjes op de cd staan kan ik je dus niet vertellen :).
Vrijdag de hele dag in de bus gezeten naar Dar es Salaam. Dat viel stiekem toch wel een beetje tegen. Vroeger reed de bus sneller… En ik had net een verkeerde plek, de stoel kon alleen op slaapstand staan (dus de rest van bus en met name mijn achterbuurman vonden dat toch wel erg asociaal van de mzungu) en mijn hoofd zat net naast 2 ramen die niet dicht wilden blijven, dus constant wind in mijn gezicht, niet ideaal. Maar goed, in Dar werd ik opgehaald door Ahmed, mijn agent voor Zuid-Tanzania. Uit eten geweest met hem en zijn vrouw, de lekkerste kip en patat in Dar es Salaam en dat was ook echt lekker. Vandaag heeft hij me meegenomen naar Bagamoyo. Eindelijk weer eens wat nieuws gezien, alhoewel ik en ruïnes niet helemaal samen gaan. Maar goed, een leuke dag onderweg geweest. Daarna een paar hotels bekeken, samen gegeten bij het tweede lekkerste restaurant van Dar en zo ga ik lekker slapen.

Rust heb ik nog niet echt gehad/genomen. Maar het is dan ook zo bijzonder om hier gewoon met allemaal vrienden te zijn/ af te spreken! Ik blijf me er over verbazen. Want ook een andere NL vriendin heb ik al gezien en een paar andere mensen gesproken via de sms. Zo leuk allemaal! En morgen komt mijn vriendin Ivonne aan en gaan we maandag voor 2 weken samen op safari. Gedeeltelijk hotels kijken en verder op game drives en genieten van de prachtige natuur!

Liefs Saskia

  • 02 September 2012 - 08:59

    Vera:

    Ben jaloers!!! Geniet ervan!

  • 02 September 2012 - 13:21

    Nico En Lida (oom En Tante):

    Wat heerlijk Sas, dat je, je er weer "n beetje, veel thuis voelt.

    En dan al die vrienden en vriendinnen ontmoeten, geniet er-van, maar dat doe je al!!!!

    Niet te geloven om nu al contact te hebben,het gaat mijn pet te boven, maar dat mag de
    pret niet drukken.

    Heel veel groetjes en liefs, enne pas goed op je zelf.

  • 02 September 2012 - 21:25

    Carlijn:

    Wat klinkt het allemaal super goed zeg, geweldig alle ervaringen en dat je het zo naar je zin hebt. Wij komen nu bij van een super leuk feest voor Joost en Anouk hun verjaardag! Ze hebben de hele dag genoten!
    Kus Carlijn

  • 03 September 2012 - 14:46

    Natascha:

    Klinkt goed Sas, blijf genieten! XXX

  • 03 September 2012 - 21:02

    Claudia:

    Hi Saskia,

    ook ik ben jaloers op je. Gun het je van harte en weet ook dat je volop aan het genieten bent en nog gaat genieten van alles wat er gaat gebeuren.
    Die foto van de Kili op FB is schitterend.

    Lieve meid, geniet er nog van en hoop gauw weer van je te lezen.

    Liefs
    Claudia

  • 03 September 2012 - 22:11

    Anita Tol:

    Hee Sas,

    Klinkt geweldig allemaal!! Wat goed dat je zo geniet met al die mensen daar, meer dan verdiend na al je harde werken!! Veel plezier samen met Ivonne en we spreken elkaar. Dikke kus uit een nog zonnig Nederland.

    ps. Kroatie was ook echt een geweldige vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Saskia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 69669

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 31 December 2013

Vakantie!

22 Augustus 2012 - 12 December 2012

Rust in Afrika

20 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Luxe privé reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederland

Landen bezocht: